پیشنهاد واشنگتن به رژیم صهیونیستی برای برنامه ریزی نظامی مشترک علیه ایران
28 اردیبهشت 1402 - 13:26
شناسه : 53120
2
برخی مقامات آمریکایی و صهیونیست مدعی شدند در هفته‌های گذشته واشنگتن طرح مشارکت نظامی علیه ایران را به رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده است.
منبع : باشگاه خبرنگاران
پ
پ

روزنامه آمریکایی آکسیوس در گزارشی مدعی شده که در هفته‌های گذشته برخی مقامات دولت بایدن به رژیم صهیونیستی پیشنهاد دادند تا برنامه‌ای مشترک برای هر گونه اقدام نظامی علیه ایران طرح ریزی شود.

به گزارش آکسیوس، این روزنامه آمریکا در ادامه ادعا‌های خود ضمن بی سابقه خواندن این پیشنهاد از سوی مقامات آمریکایی عنوان کرد که رژیم صهیونیستی در حال حاضر با تردید با این پیشنهاد برخورد کرده است چراکه تصور می‌کند این طرح می‌تواند دست‌های این رژیم را برای هر گونه اقدام علیه ایران به ویژه تاسیسات هسته‌ای ببندد.

در ادامه گزارش این روزنامه به نقل از یک مقام آمریکایی آمده است: این پیشنهاد به هیچ وجه برنامه ریزی برای هر نوع حمله مشترک آمریکا و اسرائیل علیه برنامه هسته‌ای ایران نیست.

مقامات آمریکایی گفته‌اند این پیشنهاد در جریان بازدید‌های اخیر مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، لوید آستین، وزیر دفاع و اریک کوریلا، فرمانده سنتکام با مقامات رژیم صهیونیستی ارائه شده است.

یک مقام ارشد صهیونیستی در این باره گفت: اسرائیل این پیشنهاد را رد نکرده، اما خواستار توضیح بیشتر در مورد مفهوم برنامه ریزی نظامی مشترک شده است.

یک مقام آمریکایی که هم خواست نامش فاش نشود گفت که این پیشنهاد به منظور اطمینان خاطر از حمایت نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی است و به هیچ عنوان به معنای بستن دستان اسرائیل در منطقه نبوده است.

این مقام آمریکایی در ادامه افزود: چنین برنامه ریزی مشترک به این معنی است که هر یک از طرفین برنامه‌های خود را برای موارد احتمالی مختلف به اشتراک می‌گذارند و هر دو طرف می‌توانند در مورد راه‌های مقابله بهتر با سناریو‌های مختلفی که ممکن است در رابطه با فعالیت‌های ایران در منطقه ایجاد شود، گفتگو کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.