لیگ اروپا یا لیگ سویا؟
29 اردیبهشت 1402 - 9:28
شناسه : 53168
0

تیم اسپانیایی رکورددار لیگ اروپا است، اما چند بار قهرمان شده است و چه چیزی آنها را تا این حد خوب کرده است؟

پ
پ

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، سویا موفق شد با نتیجه ۲ بر ۱ یوونتوس را شکست دهد. سویا که در لیگ اروپا متخصص است توانست با شکست بانوی پیر به فینال لیگ اروپا برسد. در بازی رفت، این دو تیم به تساوی ۱ بر ۱ رسیده بودند. 

این بازی ۱۲۰ دقیقه به طور انجامید. سوسو در دقیقه ۷۱ و اریک لاملا در دقیقه ۹۵ برای سویا گلزنی کردند. همچنین دوشان ولاهوویچ در دقیقه ۶۵ برای یوونتس گل زد.

 یوونتوس در این مسابقه ۱ بر صفر از سویا پیش بود اما در نهایت نتوانست بازی را حفظ کند تا شاگردان آلگری نتوانند راهی فینال لیگ اروپا شوند.

اگر از فردی از شهر سویل اسپانیا بپرسید که در مورد زادگاه خود چه چیزی را بیشتر دوست دارد ممکن است به رودخانه گوادالکیویر اشاره کند که به شهر احساس آرامش و قدرت می دهد. یا به این واقعیت اشاره کند که یکی از زیباترین میدان های کل کشور در سویا واقع شده است.

اما شگفت‌انگیزترین دستاورد شهر سویل شاید معماری، تاریخ یا غذای منحصربه‌فرد نیست، بلکه قهرمانی هایی است که در لیگ اروپا به دست آمده است.

سویا ۶ بار قهرمان لیگ اروپا شده است. نزدیک ترین تیم ها برای رسیدن به آنها اتلتیکو مادرید، اینتر و لیورپول هستند که هر کدام سه بار قهرمان این رقابت ها شده اند. آخرین باری که سویا این جام را به دست آورد در سال ۲۰۲۰ بود، جایی که آنها اینتر را ۳-۲ در کلن شکست دادند.

اولین قهرمانی

سال ۲۰۰۶ اولین باری بود که سویا با شکست ۰-۴ میدلزبورو در فینال آیندهوون جام را به دست آورد. آنها لوکوموتیو مسکو، لیل، زنیت سن پترزبورگ و شالکه را در دور حذفی شکست دادند تا به دور آخر راه یابند و گل های لوئیس فابیانو، کانوته و یک دبل از مارسکا اولین برد آنها را رقم زد.

در فصل بعد، سویا در گروه دوم شد و سپس استوا بوکوئستی، شاختار دونتسک، تاتنهام و اوساسونا را شکست داد و در فینال اسپانیایی مقابل اسپانیول قهرمان شد. در آن دیدار بازی به وقت اضافه و ضربات پنالتی کشیده شد تا آنتونیو پوئرتا در گلاسکو گل برتری را به ثمر رساند.

باشگاه اندلسی هفت سال برای قهرمانی بعدی خود صبر کرد. سویا این بار ماریبور، پورتو و والنسیا را در دور حذفی شکست داد و همچنین در داربی اسپانیایی مقابل رئال بتیس به برتری رسید و در فینال به مصاف بنفیکا رفت و بازی مانند سال ۲۰۰۷ به ضربات پنالتی رفت که کوین گامیرو گل برتری را به ثمر رساند.

از این سال بود که سه قهرمانی پیاپی سویا در لیگ اروپا شروع شد.

سال بعد آنها دنیپروپتروفسک را شکست دادند و چهارمین عنوان قهرمانی را کسب کردند. سویا در دور حذفی این بار بوروسیا مونشن گلادباخ، زنیت، فیورنتینا و ویارئال را برد تا به دیدار نهایی برسد.

یک سال بعد و یک قهرمانی دیگر. مولده، اتلتیک بیلبائو، بازل، شاختار دونتسک این بار برابر سویا شکست خوردند و تیم اسپانیایی در فینال  لیورپول را شکست داد. این برد پنجمین جام آنها در لیگ اروپا را به دست آورد.

آخرین برد سویا در لیگ اروپا در سال ۲۰۲۰ رخ داد، زمانی که کلوژ، آ اس رم، وولوز و منچستریونایتد شکست خوردند و در دیدار نهایی اینتر برابر سویا شکست خورد. 

با این تفاسیر، فینال لیگ اروپا بین سویا و آاس رم در بوداپست برگزار خواهد شد و باید دید سویا بار دیگر این جام را به دست خواهد آورد یا خیر.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.