تجمع ضد امپریالیستی در هیروشیما، همزمان با حضور سران گروه ۷
29 اردیبهشت 1402 - 13:11
شناسه : 53174
1
صدها نفر از مردم هیروشیما همزمان با حضور سران گروه 7 در این شهر، در یک تجمع اعتراضی سیاست‌های جنگ افروزانه و امپریالیستی این گروه را محکوم کردند.
منبع : فارس
پ
پ

همزمان با حضور سران گروه ۷ در هیروشیما برای ادای احترام به کشته شدگان ناشی از حمله اتمی آمریکا به این شهر در جنگ جهانی دوم، صدها نفر از مردم ژاپن علیه سیاستهای گروه ۷ و در مخالفت با جنگ افروزی تظاهرات اعتراضی برپا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک از محل تجمعات اعتراضی گزارش داد، معترضان بنرها و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «هرگز به آمریکا و ژاپن اجازه تهاجم به چین را نخواهند داد». روی یک پلاکارد دیگر نوشته شده بود «نه به گروه ۷ نه به نشست امپریالیستی، نه به جنگ اتمی».

این گزارش افزود: این تظاهرات در خیابانهای هیروشیما در میان حضور گسترده نیروهای امنیتی ژاپن برگزار شد. خبرنگار اسپوتنیک تعداد نیروهای پلیس را بسیار زیاد توصیف کرده است.

رهبران گروه هفت شامل آمریکا، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، آلمان، کانادا، ژاپن به همراه دو مقام ارشد اتحادیه اروپایی امروز قبل از آغاز نشستهای رسمی این گروه با حضور در شهر هیروشیما به کشته شدگان حمله اتمی آمریکا ادای احترام کردند.

روز ششم آگوست ۱۹۴۵، آمریکا نخستین بمب اتمی جهان را بر هیروشیما پرتاب کرد و ضمن نابودی این شهر، ۱۴۰ هزار نفر کشته شدند. این کشور تنها سه روز بعد، بمب دوم را بر روی شهر ناکازاکی پرتاب کرد که طی آن ۷۰ هزار نفر دیگر به خاک و خون کشیده شدند.

اسپوتنیک در تشریح جزئیات این تظاهرات افزود: نیروهای پلیس تلاش می‌کردند خویشتنداری کنند اما در مواقعی نیز برای جلوگیری از پیشرفت معترضان آنها را به عقب هل دادند و یا بعضی از آنها را از میان جمعیت بیرون کشیدند. معترضان نیر تلاش کردند با تشکیل زنجیره انسانی مانع از اعمال زور پلیس شوند.

 یکی از معترضان که از سازمان دهندگان این تجمعات است می‌گوید، «صدها نفر که یک سوم آنها دانشجو بودند از دیروز تجمعاتی را آغاز کردند که تا امروز ادامه یافته است». وی افزود: همچنین قرار است تظاهرات دیگری امروز به سمت بنای یادبود کشته شدگان حمله اتمی در هیرشیما برگزار کنیم.

این معترض ژاپنی همچنین اعلام کرد که یک نفر از معترضان توسط پلیس بازداشت شده است.

نشست گروه ۷ قرار است از امروز ۱۹ مه تا یک شنبه ۲۱ مه برگزار شود که تمرکز آن بر جنگ اوکراین، امنیت اقتصادی، سرمایه گذارس سبز و توسعه در منطقه ایندو-پاسیفیک است. توکیو غیر از سران گروه ۷ از سران برخی کشورهای دیگر نظیر هند، برزیل، اندونزی، کره جنوبی، ویتنام و مقامات چندین سازمان بین‌المللی نیز برای حضور در این نشست دعوت کرده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.