ورود گردشگران خارجی به ایران ۴ برابر شد/ بازدید ۴.۱ میلیون گردشگر از ایران در ۲۰۲۲
29 اردیبهشت 1402 - 13:14
شناسه : 53178
4
سازمان جهانی گردشگری از رشد ۳۱۵ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران در سال ۲۰۲۲ خبر داد و اعلام کرد: ۴.۱ میلیون گردشگر در این سال به ایران سفر کردند.
منبع : تسنیم
پ
پ

آمارهای منتشر شده از سوی سازمان جهانی گردشگری نشان می‌دهد در سال میلادی گذشته ۹۶۳ میلیون سفر گردشگری خارجی در سطح جهان انجام شده است که این رقم با رشد ۱۱۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است.

در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۴۵۰ میلیون سفر گردشگری خارجی در جهان انجام شده بود که بر این اساس در سال ۲۰۲۲ تعداد سفرهای گردشگری خارجی ۵۱۳ میلیون سفر نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.

در حالی که هر ساله عموماً سفرهای گردشگری خارجی روندی صعودی داشته است اما در سال ۲۰۲۰ در پی شیوع ویروس کرونا شاهد افت ۷۲ درصدی این سفرها بودیم. با فروکش کردن این بیماری تعداد سفرهای گردشگری خارجی در سال ۲۰۲۱ رشد ۴ درصدی را تجربه کرد و در سال ۲۰۲۲ نیز شاهد رشد ۱۱۱ درصدی در این زمینه بوده‌ایم.

در میان مناطق مختلف جهان، اروپا مقصد اصلی سفرهای گردشگری خارجی در سال ۲۰۲۲ بوده است به طوری که ۶۲ درصد سفرهای گردشگری به مقصد این قاره انجام شده است. قاره آمریکا با ۱۶ درصد، آسیا اقیانوسیه با ۱۰ درصد، خاورمیانه با ۷ درصد و آفریقا با ۵ درصد به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار داشته‌اند.

*رشد ۴ برابری ورود گردشگران خارجی به ایران بر اساس آمار بین‌المللی

سازمان جهانی گردشگری همچنین از رشد قابل توجه ورود گردشگران خارجی به ایران در سال ۲۰۲۲ خبر داده است. در این سال ۴.۱ میلیون سفر توسط گردشگران خارجی به مقصد ایران انجام شده است که این رقم نسبت به سال قبل از آن ۳۱۵ درصد رشد داشته یعنی بیش از ۴ برابر شده است. در سال ۲۰۲۱ تنها ۹۹۰ میلیون سفر گردشگری خارجی به مقصد ایران انجام شده بود.

رشد ورود گردشگران خارجی به ایران در سال میلادی گذشته ۳ برابر رشد متوسط جهانی در این زمینه بوده است. با این وجود، سهم ایران از جذب گردشگران خارجی همچنان اندک است و تنها ۰.۴ درصد از کل سفرهای گردشگری خارجی در سال ۲۰۲۲ به مقصد ایران انجام شده است.

رشد ۳۱۵ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران در سال ۲۰۲۲ در حالی است که طی سال ۲۰۲۰ با شیوع کرونا شاهد افت ۸۳ درصدی و در سال ۲۰۲۱ نیز شاهد افت حدود ۳۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران بودیم.

سهم ۶ درصدی ایران از کل گردشگران خارجی ورودی به منطقه خاورمیانه

کل سفرهای گردشگری خارجی به مقصد خاورمیانه در سال ۲۰۲۲ نیز بالغ بر ۶۶ میلیون سفر بوده است که این رقم با رشد ۱۶۳ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است. سهم ایران از کل گردشگران خارجی ورودی به این منطقه حدود ۶ درصد برآورد شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.