اختلاف نظر صاحب نظران برسر چگونگی پایان دادن به جنگ اوکراین
29 اردیبهشت 1402 - 18:43
شناسه : 53214
3
جیمز لیندسی، معاون ارشد شورای روابط خارجی آمریکا در این زمینه با اشاره به این که: «محتوی نتیجه گیری صلح آمیز برای تهاجم نظامی روسیه، ‌بسیار مهم است. این محتوی نباید به نفع روسیه باشد که تجاوز کرده است. هنوز زمان دیپلماسی فرا نرسیده است»‌ دیدگاهی را نشان داد دایر بر این که روسیه باید به لحاظ نظامی شکست بخورد تا آتش بس برقرار شود.
منبع : دیپلماسی ایرانی
پ
پ

«سازمان غیر انتفاعی گنرون» که تحقیقات و کنفرانس های مرتبط با دیپلماسی را انجام می دهد «‌کنفرانس بین المللی توکیو ۲۰۲۳» را با حضور کارشناسان کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی در توکیو، پایتخت ژاپن برگزار کرده است. کارشناسان حاضر در این کنفرانس درباره چالش های جهانی از جمله جنگ اوکراین که طولانی مدت شده است، تبادل نظر کردند. اما با این حال اختلاف نظرهایی در میان کارشناسان کشورهای مختلف درباره چگونگی پایان جنگ اوکراین دیده شده است.

کارشناسان سیاست های بین الملل از اندیشکده های ده کشور از جمله ایالات متحده آمریکا، آلمان، هند و برزیل در کنفرانس عمومی در این کنفرانس شرکت و درباره چگونگی پایان دادن جنگ اوکراین بحث و تبادل نظر کردند. در این میان جیمز لیندسی، معاون ارشد شورای روابط خارجی آمریکا در این زمینه با اشاره به این که: «محتوی نتیجه گیری صلح آمیز برای تهاجم نظامی روسیه، ‌بسیار مهم است. این محتوی نباید به نفع روسیه باشد که تجاوز کرده است. هنوز زمان دیپلماسی فرا نرسیده است»‌ دیدگاهی را نشان داد دایر بر این که روسیه باید به لحاظ نظامی شکست بخورد تا آتش بس برقرار شود.

از سوی دیگر، سانجوی جوشی، رئیس بنیاد پژوهشی آبزرور هند با تاکید بر این که: «همه چیز حتی انرژی و غذا به عنوان ابزار جنگ استفاده می شود. پیامدهای جنگ فقط به اوکراین محدود نمی شود، بلکه بسیاری از کشورهای جهان را نیز تحت تاثیر قرار داده است. گفته می شود هم اکنون زمان مذاکره نیست، ولی با این حال باید بدانیم چه وقت زمان مذاکره است؟‌ ما به کشور ثالثی برای میانجیگری نیاز داریم»‌ خواستار تلاش های دیپلماتیک برای آتش بس شد. رئیس بنیاد پژوهشی آبزرور هند در ادامه خاطرنشان کرد، تورم ناشی از جنگ اوکراین تاثیر چشمگیری بر زندگی مردم در کشورهای در حال توسعه داشته است. کشورهای شرکت کننده در پایان نشست با انتشار بیانیه مشترکی، به دولت ژاپن به عنوان میزبان نشست پیشنهاد دادند که کمک های نظامی و بشردوستانه به اوکراین همچنان ادامه یابد و افزون بر این به کشورهای در حال توسعه که از افزایش تورم ناشی از جنگ اوکراین متضرر شدند، کمک شود.

جیمز لیندسی، معاون ارشد شورای روابط خارجی در مصاحبه با ان اچ کی گفت: «چشم اندازی برای پایان جنگ اوکراین دیده نمی شود. چنانچه طرف روسی دریابد که نمی تواند پیروز شود و با مذاکره صلح موافقت کند، ایده آل خواهد بود. اما متاسفانه هنوز به این مرحله نرسیده ایم. برخی افراد هم از چنین وضعیتی به عنوان رسیدن به بن بست یاد می کنند و بر این باورند که این جنگ فرسایشی طولانی مدت خواهد شد.» این معاون ارشد درباره راهبرد ولادیمر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز اظهار داشت: «رئیس جمهوری روسیه در نظر دارد برای پایان دادن حمایت غرب از اوکراین، جنگ را طولانی مدت کند و سپس این کشور را به اشغال خود در آورد.» جمیز لیندسی همچنین خاطرنشان کرد: «آمریکا و دیگر کشورها باید همچنان کمک نظامی به اوکراین را دنبال کنند تا روسیه متقاعد شود که نمی تواند پیروز شود. هر چند برخی از سیاستمداران آمریکا مخالف کمک نظامی به اوکراین هستند ولی با این حال بیشتر سیاستمداران از رویکرد دولت جو بایدن حمایت می کنند.»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.