نقش اف.بی.آی در پرونده بایدن‌ها؛ روایتی از لاپوشانی و نافرمانی
30 اردیبهشت 1402 - 15:10
شناسه : 53267
4
پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در برابر درخواست کمیته نظرات و پاسخگویی مجلس نمایندگان ایالات متحده با هدف لاپوشانی فساد مالی خانواده "جو بایدن" رئیس جمهور این کشور، از ارائه برخی اسناد و مدارک خودداری کرد و دست به نافرمانی زد.
منبع : ایرنا
پ
پ

تارنمای نشریه آمریکایی «نیویورک پست» در این باره نوشت: جیمز کومر رئیس جمهوری‌خواه کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا، پلیس فدرال این کشور را برای ارائه اسناد و مدارک مرتبط به فساد مالی بایدن تحت فشار قرار داد.

بر اساس این گزارش، کومر روز جمعه (روز گذشته) بار دیگر از «کریستوفر ری» (Christopher Wray) رئیس اف.بی.آی خواست تا اطلاعاتی که بنابر آن جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ارتشا در دوره معاونت ریاست جمهوری خود (باراک اوباما) را می‌پذیرد، به این کمیته تحویل دهد.

تعلل اف.بی.آی غیر قابل قبول

کومر در نامه‌ای خطاب به رئیس اف.بی.آی می نویسد: تعلل و تاخیر در ارائه تنها یک فرم «اف‌دی-۱۰۲۳» (FD-۱۰۲۳) از سوی اف.بی.آی غیر قابل قبول است.

تارنمای این نشریه آمریکایی می نویسد: در مورد قضیه کومر و اف.بی.آی ، این سازمان در دهم ماه مه گذشته (۲۰ اردیبهشت ما ۱۴۰۲) به کومر گفته است که به لحاظ محافظت از منابع این اطلاعات و این مسئله که نکات اطلاعاتی همواره قابل اعتماد نیستند، این سند و اطلاعات را تحویل نخواهد داد.

کومر تاکید کرد که این قضیه نمی تواند عذری برای اف.بی.آی باشد تا از وظیفه قانونی خود در چنین احضاریه‌ای تبعیت و اطاعت نکند.

رئیس کمیته نظارت و پاسخ گویی مجلس نمایندگان در بخشی از نامه خود خطاب به این مقام ارشد اف.بی.آی نوشت: بنابر اطلاعات این کمیته، محتوای اطلاعات مندرج در فرم FD-۱۰۲۳ در هیچ یک از مطالب ذکر شده توسط اف.بی.آی یا گزارش عمومی ارائه نشده است.

این گزارش حاکی است نشست بعدی با اف.بی.آی برای ۲۲ ماه مه ۲۰۲۳ برابر با اول خردادماه ۱۴۰۲ تعیین شده که تا آن زمان، ۱۰ روز از موعد تحویل این اسناد خواهد گذشت. در همین حال مک کارتی رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز گذشته (جمعه) در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت که در تماسی با رئیس اف.بی.آی، برای افشای این اسناد، وی را تحت فشار قرار داده است.

نیویورک پست نوشت: بن بست بوجود آمده بر سر ارائه اطلاعات بین کنگره و اف.بی.آی در حالی بوجود آمده که دادستان های فدرال آمریکا به این باور و تصمیم گیری رسیده اند که “هانتر بایدن” (فرزند جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا) متهم به کلاهبرداری مالیاتی، پول شویی، لابی های خارجی ثبت نشده و اظهارات دروغ در مورد مصرف مواد مخدر در فرم خرید اسلحه خود است.

استیضاح رئیس اف.بی.آی

تارنمای این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: کنگره آمریکا این توانایی را دارد تا بودجه آژانس های فدرال این کشور را قطع و یا از قدرت قانونی برای اجرای احضار بهره برد. اکنون که جمهوریخواهان کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار دارند می توانند برای اعمال فشار، روند استیضاح از رئیس اف.بی.آی را به راه اندازند.

نیویورک پست نوشت: اطلاعاتی که از لپ تاپ “هانتر بایدن” بدست آمده نشان می دهد که جو بایدن در زمان تصدی پست معاونت رئیس جمهوری آمریکا با فرزند خود هانتر در زمینه (تجاری) چین، مکزیک، قزاقستان، اوکراین و روسیه در تعامل بوده و هانتر در جایی نوشته بود که وی نیمی از درآمد حاصل از فعالیت های خود را به پدرش خواهد داد.

سرکوب مخالفان با هماهنگی اف.بی.آی دولت بایدن

درحالی نیویورک پست از لاپوشانی اف.بی.آی از ارائه اسناد مرتبط به فساد مالی و ارتشا خانواده بایدن خبر می دهد که شبکه خبری فاکس نیوز در مورخ ۱۰ آبان ۱۴۰۱ گزارشی عنوان کرد که دولت بایدن با سانسور در شبکه های اجتماعی به سرکوب مخالفان خود پرداخته است.

فاکس نیوز در آن تاریخ گزارش داد: اسنادی که به تازگی توسط نهاد غیرانتفاعی خبری «اینترسپت» (The Intercept) انتشار یافت، حاکی از آن است که وزارت امنیت داخلی آمریکا به همراه پلیس فدرال (اف.بی.آی) به سانسور در شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک و توئیتر پرداخته‌اند

لپ‌تاپی از جهنم

فاکس نیوز همچنین افزود: کتابی به نام «لپ تاپی از جهنم» (Laptop from Hell) توسط «میراندا دوین» (Miranda Devine) مقاله نویس نشریه آمریکایی نیویورک پست انتشار یافت.

در شرح این کتاب آمده است: هنگامی که هانتر بایدن معتاد به مواد مخدر در بهار ۲۰۱۹ لپ تاپ خود را در یک تعمیرگاه در دلاور (محل سکونت جو بایدن) رها کرد، درست ۶ روز قبل از اینکه پدرش نامزدی خود را برای ریاست جمهوری ایالات متحده اعلام کند، آنرا به یک بمب ساعتی در سایه مبارزات انتخاباتی بایدن بدل ساخت. اسرار پلید موجود در لپ‌تاپ هانتر تقریباً می توانست کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری پدرش را از مسیر خارج سازد و یکی از بزرگترین لاپوشانی های خبری در تاریخ آمریکا را موجب شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.