سردار پاکپور: نسبت به امنیت مردم کشورمان با کسی تعارف نداریم/ برای تمامیت ارضی کشورها احترام قائلیم
04 آبان 1399 - 16:52
شناسه : 5333
7
تیپ مکانیزه سپاه در مرزهای ایران با جمهوری آذربایجان و ارمنستان مستقر شد فرمانده نیروی زمینی سپاه در بازدید از مناطق مرزی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نسبت به امنیت و آرامش مردم کشورمان با کسی تعارف نداریم، گفت: برای تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه احترام قائلیم و هیچ تغییری در ژئو پلیتیک مرزها را نمی‌پذیریم و این موضوع خط قرمز ایران است.
پ
پ

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدید از مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران در مجاورت محل درگیری دو کشور آذربایجان و ارمنستان اظهار کرد: از ابتدای درگیری ها توسط مسئولین مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به طرف های درگیر اخطار داده شده بود که هر گونه اقدامی که مخل امنیت و آرامش مردم منطقه باشد مورد پذیرش ما نیست.

سردار پاکپور در این بازدید بر اهمیت تقویت تمهیدات  دفاعی امنیتی متناسب با وضعیت مناطق پیرامونی و حضور یگان های جدید نیروی زمینی سپاه در مناطق مرزی مجاور محل  درگیری های اخیر تاکید کرد و افزود: این حضور حاوی دو پیام است، نخستین پیام برای مردم عزیز کشورمان است که احساس کنند ما با قوت شرایط منطقه را رصد کرده و متناسب با آن  اقدامات لازم را دستور کار خود قرار می دهیم و پیام دوم به کشورهای منطقه است که برای تمامیت مرزی آنها احترام قائل بوده و تغییری در ژئوپولتیک مرزها را نمی پذیریم و این موضوع خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است حضور یگان های نیروی زمینی سپاه که از روزهای اخیر آغاز شده است، عنداللزوم ارتقا پیدا خواهد کرد.

همچنین به گزارش «انتخاب» به نقل از سپاه نیوز، بر اساس اطلاعات ارائه شده، تانکها و تجهیزات نظامی برای محافظت از مردم و برقراری امنیت در نوار مرزی شمال غرب کشور در مناطق خداآفرین و جلفا مستقر شدند.

یک عضوسپاه پاسداران گفت: برابر دستور سلسه مراتب فرماندهی تیپ مکانیزه امام زمان (عج) نیروی زمینی سپاه پاسداران ماموریت یافت برای دفاع از تمامیت ارضی کشورمان و دفاع از مناطق مردم ولایتمدار خداآفرین در این منطقه مستقر باشد.

بامداد یکشنبه ششم مهرماه سال جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای نیروهای ارمنستان را آغاز کننده عملیات و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را آغاز کننده حمله دانست. دو کشور حدود سه دهه است که برسر مالکیت منطقه قره‌باغ اختلاف دارند.

در سال ۱۹۹۴میلادی، به دنبال درگیری های ۴ ساله نظامی دو کشور، برخی دولت های اروپایی و منطقه برای پایان دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و سرانجام با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه‌ای نداشته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.