دمشق: دیدار اسد و اردوغان بستگی به خروج اشغالگران ترکیه دارد
01 خرداد 1402 - 8:55
شناسه : 53414
2
وزیر خارجه سوریه از شرط این کشور برای دیدار رئیس جمهور آن با همتای ترکیه‌ای خبر داد.
منبع : فارس
پ
پ

«فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه گفت که این کشور از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین حمایت می‌کند و ارتش روسیه نیز پیروزهای بزرگی محقق می‌کند.

المقداد در مصاحبه با شبکه روسیا‌ الیوم، درباره عادی‌سازی روابط سوریه و ترکیه نیز گفت: «دمشق هرگز روابط خود با ترکیه را که اراضی سوریه را اشغال کرده است، عادی نخواهد کرد».

وی افزود که دیدار «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای او نیز بستگی به خروج نیروهای این کشور از اراضی سوریه دارد.

المقداد دیدار اسد با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان در حاشیه اجلاس سران عرب در جده را بسیار صمیمی و بیانگر روابط تاریخی بین عربستان و سوریه در زمینه‌های مختلف توصیف کرد.

وی تصریح کرد: «در دوره‌های گذشته نیز ما اختلافاتی داشتیم اما روابط ما به حد قطع ارتباط نرسید و آنگونه که ولی‌عهد سعودی نیز گفت این احساس وجود دارد که آینده درخشان است و روابط به روال عادی بازگشته است».

وزیر خارجه سوریه با اشاره به بهانه‌تراشی رژیم صهیونیستی برای بمباران مناطقی از این کشور نیز با اشاره به اینکه ادعاهای این رژیم کذب محض است، درباره تداوم جنایت‌ها و تجاوزات آن هشدار داد.

المقداد همچنین از احیای روابط عربستان و ایران استقبال کرد و گفت: «آن کس که برای منطقه شر و بدی را می‌خواهد آمریکا، اسرائیل و ابزارهای آن در منطقه و خارج از آن است، دمشق علاقه‌مند به روابط بیشتر بین کشورهای عربی و تهران است».

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.