هشدار روسیه به آمریکا درباره «اف-۱۶» و حمله به کریمه
01 خرداد 1402 - 9:00
شناسه : 53422
3
همزمان با شدت گرفتن اظهارنظرهای مقام‌های غرب درباره ارسال جنگنده اف-16 به اوکراین، سفیر مسکو در واشنگتن درباره این موضوع و پاسخ روسیه به هر حمله‌ای به شبه جزیره کریمه هشدار داد.
منبع : فارس
پ
پ

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا درباره ارسال جنگنده اف-۱۶ به اوکراین و دخالت کشورهای عضو ناتو در این درگیری هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام روس در پیامی که در صفحه تلگرام سفارت روسیه در آمریکا منتشر شد به شدت گرفتن اظهارنظرهای مقام‌های واشنگتن و متحدان غربی آن درباره ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین واکنش نشان داد.

آناتولی آنتونوف نوشت: «هیچ زیرساختی برای عملیاتی کردن اف-۱۶ در اوکراین و تعداد مورد نیاز خلبان و پرسنل تعمیر و نگهداری آن نیز وجود ندارد. اگر جنگنده‌های آمریکایی از فرودگاه‌های ناتو که توسط “داوطلبان” خارجی کنترل می‌شوند، بلند شوند چه اتفاقی می‌افتد؟»

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه هفته گذشته با آموزش واشنگتن به خلبانان اوکراینی برای به پرواز درآوردن جنگنده اف-۱۶ موافقت کرد و بعد از دیدار روز شنبه (دیروز) با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفت که زلنسکی به آمریکا اطمینان داده از این جنگنده‌ها برای حمله به خاک روسیه استفاده نمی‌شود.

به دنبال این اظهارات، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا  هیچگونه محدودیتی برای توانایی اوکراین در ضربه زدن به ارتش روسیه در داخل مرزهایش از جمله شبه جزیره کریمه قرار نخواهد داد.

مقام ارشد آمریکایی افزود: «به اوکراین اجازه نخواهیم داد از کمک‌های تسلیحاتی غرب برای حمله به روسیه در داخل مرزهایش استفاده کند».

سفیر روسیه در آمریکا با هشدار درباره اینکه حمله اوکراین به شبه جزیره کریمه به معنای حمله به روسیه خواهد بود، افزود: «مهم است که ایالات متحده کاملا درباره پاسخ روسیه آگاه باشد».

مقام‌های مسکو بارها به مقام‌های اوکراینی و متحدان غربی آن درباره حمله به کریمه هشدار داده و اعلام کرده‌اند که چین حمله‌ای را حمله به روسیه تلقی و با تمام ابزارها از جمله سلاح اتمی از منافع خود دفاع خواهد کرد.

شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ بعد از انجام همه پرسی، از اوکراین جدا و به فدراسیون روسیه پیوست؛ همه پرسی که اوکراین و متحدانش آن را غیرقانونی و نقض تمامیت ارضی اوکراین خوانده‌ و رد کرده‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.