فوران آتش‌فشان «اتنا» و لغو پروازها در سیسیل ایتالیا
01 خرداد 1402 - 9:02
شناسه : 53427
2
رسانه‌های ایتالیایی گزارش دادند که فوران کوه آتش‌فشانی «اتنا» باعث لغو پرواز ها از مبدا و به مقصد شهر کاتانیا در جزیره سیسیل شده است.
منبع : فارس
پ
پ

بر اساس گزارش رسانه‌های ایتالیایی فوران آتش‌فشان «اتنا» باعث توقف پرواز‌ها از مبدا و به مقصد شهر کاتانیا که در نزدیکی این کوه در ناحیه سیسیل قرار دارد شده است.

شبکه خبری ایتالیایی RAI گزارش داد، بعد از این فوران، خاکستر آتش‌فشانی باندهای فرود در فرودگاه شهر کاتانیا را پوشانده است.

این شبکه خبری همچنین اضافه کرد، شهر «آدرانو» نیز تحت تاثیر خاکستر‌های آتش‌فشانی قرار گرفته و خاکستر بسیاری از خودروها و جاده‌ها در این شهر را پوشاند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، احتمال این که قله آتش‌فشانی ۳۳۳۰ متری اتنا در هر سال چند بار فوران‌های جزئی داشته باشد و خاکستر و مواد مذاب را به سمت جزیره سیسیل پرتاب کند وجود دارد. آخرین فوران بزرگ این کوه در سال ۱۹۹۲ اتفاق افتاد.

فرودگاه شهر کاتانیا در توئیتر اعلام کرد، پروازها از مبدا و به مقصد این شهر تا زمان تضمین شرایط ایمن عادی معلق می‌شوند.کاتانیا یک مقصد گردشگری محبوب است.

فوران این آتش‌فشان در حالی رخ می‌دهد که نواحی شمال ایتالیا در اثر سیل و بارانهای شدید اخیر که تاکنون جان حداقل ۱۴ نفر را گرفته و بیش از ۳۶ هزار نفر را بی خانمان کرده دچار خسارات شدیدی شدند.

تلفات انسانی و خسارت‌های سیل در ایتالیا «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر این کشور را وادار کرد سفر خود به ژاپن برای شرکت در نشست گروه ۷ را زودتر از موعد پایان دهد.

به گفته مقامات ایتالیا، بارانی که به طور متوسط در ۶ ماه در منطقه «امیلیا رومانیا» باید می‌باریده، ظرف ۳۶ ساعت در این منطقه باریده است.

خسارات سیل در شمال ایتالیا دامن راه‌های مواصلاتی و جاده‌ها را هم گرفته و بیش از ۳۰۵ رانش زمین و آسیب یا تخریب به بیش از ۵۰۰ جاده را به دنبال داشته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.