آمریکا ۲۰۰ میلیارد دلار در جنگ اوکراین خرج کرد/ حل بحران گرسنگی و بی‌خانمانی آمریکا با یک-چهارم هزینه جنگ!
01 خرداد 1402 - 15:04
شناسه : 53469
2
آمریکا با پولی که در جنگ اوکراین هزینه کرده، می‌توانست به بحران گرسنگی و بحران بی‌خانمانی در آمریکا پایان دهد، اما دولت بایدن ترجیح داد ۲۰۰ میلیارد دلار برای جنگی هزینه کند که 10 هزار کیلومتر از مرزهای آمریکا فاصله دارد!
منبع : فارس
پ
پ

مونیکا کراولی، سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا در دولت دونالد ترامپ روز ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ در صفحه توئیتری خود نوشت: «بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از درآمدی که شما به سختی به دست آوردید، در چاله پرهزینه و فاسد اوکراین ناپدید شده است. روز مالیات مبارک!»

معنای دقیق ۲۰۰ میلیارد دلار چیست؟

بی‌خانمانی در آمریکا: نیم میلیون بی‌خانمان در آمریکا وجود دارد. وزارت مسکن و توسعه شهری آمریکا (HUD) ژانویه ۲۰۲۲ میلادی (دی ماه سال ۱۴۰۰) گزارش داد که ۵۸۲۴۶۲ نفر بی خانمانی را طی یکسال اخیر در سراسر آمریکا تجربه کردند. [۱] معیار این نهاد برای شمارش نیز، میزان مراجعه افراد بی‌خانمان به پناهگاه‌ در آخرین هفته ماه ژانویه هر سال است. [۲] قاعدتا کسانی که در این زمان مراجعه نکرده‌اند در شمارش به حساب نیامدند!

وزارت مسکن و توسعه شهری آمریکا (HUD) تخمین زده با ۲۰ میلیارد دلار می‌توان به بحران بی‌خانمانی در ایالات متحده پایان داد.[۳] این عدد، یک-دهم پولی است که از سوی آمریکا در جنگ اوکراین هزینه شده است. به عبارت دیگر، با میزان هزینه دولت بایدن در اوکراین می‌توان قریب به ۶ میلیون نفر را در آمریکا از بی‌خانمانی نجات داد!

گرسنگی در آمریکا: عددی بالغ بر ۳۴ میلیون نفر در آمریکا فاقد امنیت غذایی هستند. ۹ میلیون نفر از گرسنگان در سنین کودکی‌اند. ۵۴ میلیون آمریکایی نیز سال ۲۰۲۱ به برنامه‌های غذایی این کشور مراجعه کردند. [۴] رابرت کندی، برادر زاده «جان.اف کندی» رئیس جمهور ترور شده آمریکا و نامزد رقابت داخلی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در آماری اعلام کرد که یک-چهارم آمریکایی‌ها گرسنه می‌خوابند!

آمار گرسنگی در آمریکا | منبع: Feeding America

برنامه جهانی غذای سازمان ملل (UNWFP) اعلام کرد: ۸۲۸ میلیون نفر روی کره زمین گرسنه هستند. یعنی از هر ۱۰ نفر یک نفر گرسنه است. از این تعداد، ۵۰ میلیون نفر در آستانه قحطی هستند. برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرد که سالانه به ۴۰ میلیارد دلار برای سیر کردن همه گرسنگان جهان و پایان دادن به گرسنگی جهانی تا سال ۲۰۳۰ نیاز داریم؛ ۴۰ میلیارد دلار برای کل جهان.[۵]

آمار سازمان ملل درباره بودجه لازم برای رفع گرسنگی در جهان| منبع: WFPUSA

با استناد به آمار سازمان ملل، آمریکا با هزینه‌ ۲۰۰ میلیارد دلاری در آمریکا می‌تواند گرسنگی در کشور خود را ریشه کن کند و نقش بزرگی در نابودی بحران گرسنگی در جهان ایفا کند. «جوئل برگ» مدیرعامل نهاد موسوم به آمریکای عاری از گرسنگی (Hunger Free America) تخمین زده که هزینه پایان گرسنگی در آمریکا ۲۵ میلیارد دلار است. این عدد تقریباً یک-دهم پولی است که از سوی آمریکا در جنگ اوکراین هزینه شده است. [۶]

هزینه کهنه سربازان آمریکا: تعداد کل کهنه سربازان ارتش در آمریکا در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۸ میلیون نفر بود. ۶/۴ میلیون نفر مربوط به دوران جنگ ویتنام و کمتر از ۵۰۰ هزار نفر مربوط به جنگ جهانی دوم هستند. زنان ۹% کهنه سربازان معادل ۱/۷ میلیون نفر را تشکیل می‌دهند. پیش بینی می‌شود که این درصد تا سال ۲۰۴۰ به ۱۷% برسد. تعداد نظامیان بازنشسته پس از جنگ خلیج فارس نیز ۷/۵ میلیون نفر است. [۷]

تعداد کهنه سربازان به تفکیک جنگ‌ ۱۰۰ سال گذشته آمریکا | منبع: The Census Bureau

هزینه نظامی جنگ‌های آمریکا فقط مربوط به دوران جنگ نیست. به عنوان نمونه؛ روند هزینه جنگ عراق و افغانستان هنوز به پایان نرسیده است. پروژه هزینه‌های جنگ (Cost OF Wars) از موسسه روابط عمومی و بین‌المللی واتسون در دانشگاه براون (Brown University) تخمین زده که مجموع هزینه مراقبت از کهنه سربازان پس از جنگ‌های پسا ۱۱ سپتامبر تا سال ۲۰۵۰ به ۲.۵ تریلیون دلار خواهد رسید. [۸] یعنی سالانه ۵۰ میلیارد دلار.

نظامیان مجروح و معلول در یکی از مراکز درمانی ارتش آمریکا
تاریخ عکس: ۸ نوامبر ۲۰۰۷ | منبع عکس: AP

طبق ادعای این موسسه، بیشتر این مبالغ پرداخت نشده است. بر همین اساس، اوضاع برای کهنه سربازان چندان جالب نیست. «جکسون هینکل» فعال رسانه‌ای و کارشناس شبکه Fox News در صفحه توئیتری خود ضمن انتشار تصویری از یک نظامی بازنشسته آمریکا نوشت: «۲۰۰ میلیارد دلار برای اوکراین، ۰ دلار برای کهنه سرباز بی‌خانمان. حکومت آمریکا در چند کلمه.»

حذف ۱۵ میلیون از برنامه بهداشتی آمریکا: مدیکید (Medicaid) برنامه بهداشتی آمریکا برای خانواده‌ها و افراد کم درآمد بود که سال ۱۹۶۵ میلادی در میانه جنگ سرد با اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی تشکیل شد. افزایش افراد کم درآمد منجر به ثبت نام بیش از ۸۴ میلیون آمریکایی در برنامه Medicaid تا سال ۲۰۲۱ شد و هزینه آن به ۷۵۰ میلیارد دلار رسید.[۱۰][۱۱]

هزینه سالانه مدیکید از ۱۹۶۶ الی ۲۰۲۱ | منبع: Statista


کل جمعیت تحت پوشش مدیکید از ۱۹۶۶ الی ۲۰۲۱ | منبع: Statista

هزینه سال ۲۰۱۹ برابر ۶۲۶ میلیارد دلار و هزینه سال ۲۰۲۱ برابر با ۷۴۸ میلیارد دلار اعلام شده است. یعنی طی ۲ سال ۱۲۲ میلیارد دلار افزایش یافت. نیویورک تایمز روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ خبر داد که آماری بالغ بر ۱۵ میلیون نفر از این برنامه بیمه همگانی حذف خواهند شد.[۱۲] دلیل، افزایش ۲۵ درصدی هزینه نسبت به فوریه ۲۰۲۰ اعلام شده است. هزینه آمریکا در جنگ اوکراین بیش از ۱.۶ برابر هزینه‌ای است که دولت آمریکا برای ۱۵ میلیون آمریکایی حذف شده در برنامه مدیکید خرج کرد.

وزارت مسکن و توسعه شهری آمریکا (HUD) تخمین زده با ۲۰ میلیارد دلار می‌توان به بحران بی‌خانمانی در ایالات متحده پایان داد. نهاد موسوم به آمریکای عاری از گرسنگی (Hunger Free America) تخمین زده که هزینه پایان گرسنگی در آمریکا ۲۵ میلیارد دلار است. با استناد به آمار دانشگاه براون، سالانه ۵۰ میلیارد دلار هزینه مراقبت از کهنه سربازان آمریکاست.

آمریکا با پولی که در جنگ اوکراین هزینه کرده، می‌توانست به بحران گرسنگی و بحران بی‌خانمانی در آمریکا پایان دهد، هزینه سالانه مربوط به کهنه سربازان آمریکا را تامین کند و مانع حذف ۱۵ میلیون آمریکایی کم در آمد از پوشش برنامه بهداشتی مدیکید (Medicaid) شود. اما دولت بایدن ترجیح داد ۲۰۰ میلیارد دلار برای جنگ اوکراین پرداخت کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.