نتایج انتخابات هیات رئیسه مجلس/ قالیباف با ۲۱۰ رای رئیس ماند
02 خرداد 1402 - 12:52
شناسه : 53552
4
محمدباقر قالیباف در چهارمین انتخابات هیئت رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس شورای اسلامی با 210 رای به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد.
منبع : فارس
پ
پ

در آغاز نشست علنی امروز(سه شنبه ۲ خرداد)، انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی برای اجلاسیه چهارم برگزار شد.

امیرآبادی فراهانی در ابتدای نشست، کاندیداهای ریاست مجلس برای اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم را معرفی کرد که براین اساس محمدباقر قالیباف، الیاس نادران و فریدون عباسی دوانی  به عنوان کاندیداهای ریاست اعلام شدند.

با رای نمایندگان مجلس، محمد باقر قالیباف در جریان این  انتخابات با  ۲۱۰ رای برای چهارمین سال به عنوان رئیس مجلس یازدهم انتخاب شد.

همچنین الیاس نادران ۴۷ رأی و فریدون عباسی دوانی ۷ رأی از مجموع ۲۶۴ رای را کسب کردند.

محمدباقر قالیباف بعد از اعلام نتیجه آرای انتخاب رئیس مجلس گفت: از همه دوستانی که مجددا به بنده اعتماد کردند، تشکر می کنم؛ امیدوارم خداوند توفیق خدمت به مردم و شما را به من بدهد.

ماجرای تعهدنامه نامزدهای فراکسیون انقلاب 

نواب رئیس

در ادامه احمد امیرآبادی فراهانی، کاندیداهای گزینه نواب رئیس مجلس برای اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم را معرفی کرد که براین اساس عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه، مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم و علی نیکزاد ثمرین نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین به عنوان کاندیداهای نایب رئیسی اعلام شدند.

پس از شمارش آراء نمایندگان، عبدالرضا مصری ۱۵۸ رای کسب کرد و بر این اساس، به عنوان نایب رئیس اول مجلس یازدهم در اجلاسیه چهارم، انتخاب شد. با توجه به تساوی آرای ذوالنور و نیکزاد در شمارش ابتدایی، آرای این دو نماینده حدود۷ تا ۸ بار بازشماری شد و در نهایت، پس از تساوی آراء، مطابق تبصره ۱ ماده ۱۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، بین دو نامزد فوق، قرعه کشی شد و در نتیجه مجتبی ذوالنور به عنوان نایب رئیس دوم مجلس یازدهم در اجلاسیه چهارم، انتخاب شد.

انتخاب دبیران

در ادامه، کاندیداهای گزینه دبیری هیأت رئیسه مجلس برای اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم معرفی شد و با رای نمایندگان، احمد نادری نماینده تهران، محمد رشیدی نماینده کرمانشاه، سید محسن دهنوی نماینده تهران،  روح الله متفکر آزاد نماینده تبریز، علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل و مجتبی یوسفی نماینده اهواز به عنوان دبیران هیات رئیسه اجلاسیه چهارم انتخاب شدند.

انتخاب ناظران

همچنین در ادامه با رای نمایندگان، سیدنظام‌الدین موسوی با ۱۸۵ رای، محسن پیرهادی با ۱۸۳ رای و علیرضا سلیمی با ۱۸۱ رای به عنوان ناظران هیات رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم انتخاب شدن

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.