کره جنوبی بر عملیات مشترک با آمریکا برای مقابله با کره شمالی تاکید کرد
02 خرداد 1402 - 13:00
شناسه : 53562
2
پارک جین، وزیر امور خارجه کره جنوبی، روز سه شنبه گفت اطمینان از عملیات مشترک، اولویت اصلی گروه مشاوره هسته ای کره جنوبی و آمریکا برای تقویت بازدارندگی هسته ای در برابر تهدیدات نظامی کره شمالی است.
منبع : ایرنا
پ
پ

وزیر خارجه کره جنوبی، در سخنانش این احتمال را رد نکرد که ژاپن ممکن است به گروه مشورتی هسته ای (NCG) کره جنوبی و آمریکا بپیوندد و گفت مشارکت ژاپن در این گروه “قابل بحث و گفت و گو است. ”

پارک که در نشستی مطبوعاتی که توسط انجمن سردبیران اخبار کره در سئول برگزار شد، حضور داشت، گفت اولویت گروه مشورتی “برنامه ریزی و عملیات مشترک بین کره جنوبی و ایالات متحده” خواهد بود.

سئول و واشنگتن در خلال نشست دوجانبه ماه گذشته بر سر ایجاد گروه مشورتی هسته ای به منظور به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد عملیات و برنامه ریزی هسته ای و استقرار منظم تسلیحات استراتژیک ایالات متحده، از جمله یک زیردریایی مجهز به موشک بالستیک هسته ای، در شبه جزیره کره توافق کردند.

به گزارش یونهاپ، هنگامی که از پارک پرسیده شد که آیا ژاپن به طور بالقوه می تواند به این گروه بپیوندد، پارک اظهار داشت که “مسئله ای است که می تواند مورد بحث قرار گیرد. ” ژاپن از جمله متحدان قوی آمریکا و در منطقه است و همواره مدعی نگرانی‌های امنیتی در مورد تسلیحات و موشک‌های هسته‌ای کره شمالی است.

وی در خصوص دستور کار نشست احتمالی سه جانبه بین کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در اواخر سال جاری میلادی در واشنگتن، گفت: «در این نشست از سوی مقامات دفاعی سه کشور دستورالعمل هایی در مورد چگونگی به اشتراک‌گذاری فوری هشدارها درباره اقدامات موشکی کره شمالی تدوین خواهد شد.»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.