هشدار جراح کل آمریکا درباره آسیب شبکه اجتماعی بر سلامت روانی جوانان
03 خرداد 1402 - 9:21
شناسه : 53619
0

جراح کل آمریکا در توصیه ای هشدار داد شبکه‌های اجتماعی می توانند به سلامت روانی جوانان به خصوص دختران نوجوان، آسیب عمیقی وارد کنند و خواستار تدابیر حفاظتی از سوی شرکت‌های فناوری برای کودکانی شد که در مراحل حساس رشد مغزی هستند.

پ
پ

به گزارش ایسنا، ویوک مورتی، جراح کل آمریکا اظهار کرد: هرچند شبکه‌های اجتماعی مزایایی دارند اما شاخصهای فراوانی وجود دارد که نشان می دهد شبکه های اجتماعی می توانند به سلامت روانی کودکان آسیب وارد کنند.

مورتی گفت: ما در میانه بحران ملی سلامت روانی جوانان هستیم و من نگرانم که شبکه اجتماعی، عامل مهم این بحران باشد؛ عاملی که باید فورا به آن پرداخته شود.

در توصیه جراح کل آمریکا با اشاره به پاسخ های یک نظرسنجی که از نوجوانان انجام شده، آمده است: استفاده از شبکه‌های اجتماعی ممکن است باعث ایجاد و تداوم مسائل تصویر بدن شده و بر رفتارهای غذایی و کیفیت خواب تاثیر منفی گذاشته و به مقایسه اجتماعی و عزت نفس پایین به خصوص در میان دختران نوجوان منتهی شود.

طبق این توصیه، نوجوانانی که بیش از سه ساعت در روز در شبکه‌های اجتماعی وقت می گذرانند، با خطر مضاعف تجربه پیامدهای سلامت روانی ضعیف مانند عارضه افسردگی و اضطراب روبرو هستند.

نوجوانان می‌گویند شبکه‌های اجتماعی به آنها کمک می کند پذیرفته شدن بیشتری را احساس کنند و در دوران دشوار، بیشتر حمایت شده و با دوستانشان بیشتر ارتباط داشته باشند و خلاق تر باشند. سیاست گذاران باید استانداردهای ایمنی را به شکلی تحکیم کنند که این مزایا را برای کودکان تمامی سنین تقویت کند و در عین حال، این توصیه خاطر نشان کرده که محتوای مضر و نامناسب همچنان به راحتی و به طور گسترده برای کودکان قابل دسترس است.

جراح کل آمریکا گفت: شرکت‌های فناوری باید به محدودیت سنی برای کنترل دسترسی به پلتفرم های شبکه اجتماعی پایبند مانده و درباره داده ها پیرامون تاثیر محصولاتشان بر کودکان شفاف باشند. الگوریتم‌ها و طراحی پلتفرم باید به دنبال حداکثر کردن مزایای احتمالی شبکه اجتماعی به جای ویژگیهایی باشد که طوری طراحی می شوند تا کاربران زمان بیشتری را در این پلتفرم ها سپری کنند.

سائول لوین، مدیرعامل انجمن روان‌پزشکی آمریکا می‌گوید نخستین اصل مراقبت سلامتی این است که آسیبی نرسانید. این همان استانداردی است که ما باید برای شروع، پلتفرمهای شبکه اجتماعی را به آن ملزم کنیم.

بر اساس گزارش رویترز، توصیه جراح کل آمریکا شامل پیشنهادهایی است برای آن چه که والدین، شرکت‌های فناوری و همچنین کودکان و نوجوانان می توانند برای اجتناب از پیامدهای خطرناک و مثبت تر شدن تجربه شبکه اجتماعی انجام دهند. این پیشنهاد ها شامل ایجاد یک برنامه رسانه خانوادگی، تشویق دوستی های حضوری، صحبت با کودکان درباره این که چطور می توانند زمان آنلاین خود را سپری کنند و تشویق آنها برای کمک گرفتن در صورت نیاز به آن است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.