ریابکوف: برخی کشورها به امید دریافت تسلیحات مدرن‌تر به کی‌یف اف۱۶ می‌دهند
03 خرداد 1402 - 9:24
شناسه : 53625
3
معاون وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه در مصاحبه‌ای گفت که برخی کشورها تحت شعار کمک به اوکراین، به امید دریافت تسلیحات مدرن‌تر از آمریکا هستند و موضوع تحویل جنگنده‌های اف-16 به کی‌یف را مطرح می‌کنند.
منبع : فارس
پ
پ

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که تعدادی از کشورها به دنبال فروش جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین بوده تا در قالب کمک به کی‌یف، تسلیحات جدید دریافت کنند.

وی که این سخنان را طی مصاحبه‌ای مطرح می‌کرد، افزود: «تعدادی از کشورها تحت شعار کمک به اوکراین تلاش می‌کنند این جنگنده‌ها (اف-۱۶) را به امید دریافت تسلیحات مدرن‌تر از آمریکا به کی‌یف بفروشند».

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه برنامه‌های آموزش به خلبانان اوکراینی برای پرواز با جنگنده‌های اف-۱۶ را تایید کرده و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز مدعی است که این هواپیماها برای حمله به خاک روسیه استفاده نخواهد شد.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که شرکت‌های نظامی آمریکایی بزرگترین بهره را از این موضوع خواهند برد.

ریابکوف تاکید کرد که تحویل این جنگنده‌ها به اوکراین هیچ تاثیری بر پیشبرد اهداف روسیه در عملیات ویژه نظامی نخواهد گذاشت.

از سوی دیگر «فرانک کندال» فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که در بهترین حالت چند ماه طول می‌کشد تا جنگنده های F-16 به اوکراین برسند.

ایالات متحده ماههاست که به صورت علنی گفته است که ارسال جنگنده‌ در صدر فهرست اولویت‌های این کشور قرار ندارد و هم‌اکنون کندال اظهارات اخیر بایدن درباره ارائه جنگنده اف-۱۶ به اوکراین را زمان مناسب آغاز آماده‌سازی ارتش اوکراین برای آینده توصیف کرده است.

تصمیم آمریکا برای ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا درباره ارائه آن‌ها به کی‌یف و دخالت کشورهای عضو ناتو در درگیری هشدار داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.