رئیس سازمان اطلاعات آلمان: شکافی در حکومت روسیه اتفاق نیفتاده است
03 خرداد 1402 - 9:59
شناسه : 53632
3
رئیس سازمان اطلاعات آلمان اعتراف کرد هیچ گونه ضعف و شکافی را در دولت ولادیمیر پوتین نمی‌بیند.
منبع : فارس
پ
پ

 «برونو کال»، رئیس سازمان اطلاعات آلمان اذعان کرد، شاهد هیچگونه ضعفی در حکمرانی «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه  نبوده و مناقشات در جامعه این کشور تهدیدی را متوجه دولت او نکرده‌اند.

به نوشته پایگاه «دویچه وله»، برونو کال در یک سخرانی همچنین تایید کرد، مسکو نیروها و تجهیزات نظامی لازم را برای جنگ در اوکراین در اختیار دارد.

کال در سخنرانی در «آکادمی فدرال سیاست امنیتی» آلمان گفت: «ما هیچ گونه شکافی را در نظام ولادیمیر پوتین مشاهده نمی‌کنیم.»

به گفته این مقام اطلاعاتی آلمانی، هر چند انتقاداتی عمومی از نحوه مدیریت جنگ در اوکراین در روسیه مطرح شده اما این انتقادات صرفا مناقشات عادی در داخل جامعه روسیه ایجاد کرده و تهدیدی متوجه حکومت ولادیمیر پوتین نکرده است.

برونو کال با اشاره به سربازانی که روسیه جدیدا به خدمت گرفته، بیان داشت: «روسیه همچنان می‌تواند جنگی را برای بلندمدت به پیش ببرد.» او گفت که روسیه همچنین از تجهیزات  و مهمات کافی برای جنگ برخوردار است.

رئیس سازمان جاسوسی آلمان ادعا کرد، روسیه دارای برخی آسیب‌پذیری‌ها از جمله در عملکرد نیروهای مسلحش است و در صورتی که غرب به شکلی بسیار سازمان یافته از اوکراین حمایت نکند، استراتژی پوتین در بلندمدت در این کشور پیروز خواهد شد.

برونو کال همچنین مدعی شد، سازمان تحت امر او (BND) دو هفته قبل از آغاز عملیات ویژه ارتش روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ۱۴۰۰)  در اوکراین می‌دانست که مسکو قرار است به اوکراین حمله تمام عیار داشته باشد.

او اظهار کرد: «حدود ۱۴ روز قبل ازآغاز جنگ ما پدیده‌ای را تشخیص دادیم که نمی توانستیم آن را جور دیگری تفسیر کنیم.»

این مقام اطلاعاتی ارشد آلمان همچنین درخواست کرد کشورش اتکایش به چین را کاهش دهد و گفت که این اتفاق نمی‌تواند در کوتاه مدت رخ دهد.

او اظهار کرد: «چنین اتفاقی نمی‌تواند به شکلی اختلال برانگیز و یک شبه بیفتد.»

به گفته برونو کال، سازمان اطلاعات آلمان خواستار قطع کامل ارتباط با چین نیست و چنین چیزی را باعث آسیب دیدن اصناف آلمان می‌داند.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲  بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد. دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.