پنتاگون: آموزش خلبانان اوکراینی در اروپا انجام می‌شود
03 خرداد 1402 - 10:03
شناسه : 53639
4
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که آموزش خلبانان اوکراینی برای استفاده از جنگنده‌های اف-16 خارج از اوکراین و در پایگاه‌هایی در اروپا صورت خواهد گرفت.
منبع : فارس
پ
پ

وزارت دفاع آمریکا گفت که برآورد ما این است که استحکامات دفاعی اوکراین در اطراف شهر باخموت همچنان قدرتمند است.

بر اساس اعلام پنتاگون، آموزش خلبانان اوکراینی برای استفاده از جنگنده‌های اف-۱۶ خارج از اوکراین و در پایگاه‌هایی در اروپا صورت خواهد گرفت.

«فرانک کندال» فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا نیز روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که در بهترین حالت چند ماه طول می‌کشد تا جنگنده های F-16 به اوکراین برسند.

شبکه سی ان ان در این خصوص گزارش کرد، پس از اینکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده روز جمعه هفته گذشته اعلام کرد که ایالات متحده از تلاش برای آموزش مشترک خلبان‌های اوکراینی حمایت می‌کند، جزئیات اندکی از طرح تجهیز نیروی هوایی اوکراین به جنگنده‌های ساخت ایالات متحده یا سایر هواپیماهای نسل چهارم ارائه کرده است.

دولت آمریکا تاکنون درباره این‌که چه کشوری جنگنده اف-۱۶ را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد و یا این‌که آموزش خلبان‌های اوکراینی در چه کشوری انجام می‌گیرد، جزئیاتی ارائه نداده است.

بر اساس گزارش سی ان ان، نیروهای آمریکایی در نظر دارند به همراه دیگر متحدان و شرکای خود در اروپا در برنامه مشترک آموزش نظامیان اوکراینی مشارکت کنند.

کندال در جمع خبرنگاران گفت: «اقدامات در جریان است و قطعاً اوکراینی‌ها برای به دست آوردن چنین قابلیتی علاقمند هستند. احتمالات زیادی از جمله درباره شرکای ما وجود دارد».

وی در ادامه گفت قبل از آن‌که اوکراین بتواند به توانایی راه‌اندازی اف‌-۱۶ دست پیدا کند، چندین ماه طول خواهد کشید و قبل از آن‌که نیروی هوای اوکراین بتواند با تعداد زیادی از جنگنده‌های غربی پرواز کند، جزئیات بیشتری باید مورد بررسی قرار گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.