پوتین: روسیه در حال عبور از دوره سخت است؛ غرور ملی تقویت شد
03 خرداد 1402 - 10:05
شناسه : 53642
2
رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی خواستار خودکفایی بیشتر کشورش شد و تلویحا با اشاره به تنش‌های غرب با مسکو گفت که غرور ملی روسیه تقویت شده است.
منبع : فارس
پ
پ

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور در جریان یک مراسم اعطای جوایز در مسکو درباره وضعیت جاری کشورش با توجه به جنگ اوکراین و تنش‌های شدید با کشورهای غربی اظهارنظر کرد.

رئیس‌جمهور روسیه خطاب به حاضران مراسم در مسکو و مردم روسیه گفت: «بله روسیه هم اکنون در حال گذران برهه سختی است؛ هیچ چیز هیچ وقت، راحت نبوده است اما، ما داریم یک لحظه مشترک از همبستگی را مشاهده می‌کنیم، غرور ملی تقویت شده است و ما  به هر قیمتی در تلاش هستیم تا پایه‌های معنویت خود را تقویت کنیم، شرایط (بهتر) را در اقتصاد، تولید و آموزش جوانانمان ایجاد کنیم تا از آینده بدون قید و شرط کشورمان اطمینان حاصل کنیم».

به گزارش خبرگزاری دولتی روسیه از قبیل خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین در این سخنرانی تلویحا به اقدام آمریکا و کشورهای غربی در اعمال شدیدترین تحریم‌ها به بهانه جنگ اوکراین اشاره کرد و خواستار «خودکفایی» بیشتر روسیه شد.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: «ما بسیار خودکفاتر شده‌ایم. بدون خودکفایی، هیچ حاکمیتی وجود ندارد و خودکفایی در همه زمینه‌ها حاصل می‌شود؛ در هنر، علم، صنعت و البته در ارتش».

درخواست ولادیمیر پوتین از مقام‌های دولت و مردم روسیه برای خودکفایی بیشتر در همه زمینه‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که دشمنی‌های کشورهای غربی با روسیه به بهانه جنگ اوکراین شدت گرفته و عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، نظامی و اطلاعاتی را در برگرفته است.

تاکید رئیس‌جمهور روسیه بر تقویت غرور ملی این کشور در حالی مطرح شده که اخیرا «برونو کال»، رئیس سازمان اطلاعات آلمان اذعان کرد، هیچگونه ضعفی در حکمرانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مشاهده نشده و مناقشات در جامعه این کشور تهدیدی را متوجه دولت او نکرده‌اند.

 برونو کال رئیس سازمان اطلاعات آلمان در یک سخنرانی همچنین تایید کرد، روسیه نیروها و تجهیزات نظامی لازم را برای جنگ در اوکراین در اختیار دارد.

تقریبا همزمان با سخنان روز سه شنبه (دیروز) رئیس‌جمهور روسیه طی مراسمی در مسکو، «میخائیل میشوستین» نخست‌وزیر این کشور برای سفر رسمی و دیدار با مقام‌های چین در این کشور آسیایی حضور دارد.

میشوستین در جریان سفر به شهر شانگهای، چین را «دوست بزرگ روسیه» خواند و اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از دولت خواست روابط مسکو با پکن و دیگر کشورهای دوست را تقویت کند.

نخست‌وزیر روسیه در سفر به چین گفت: «ما به ایجاد روابط با کشورهای دوست ادامه خواهیم داد. این یکی از شش ماموریت کلیدی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای سال جاری بیان کرده است».

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.