تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن با نرخ سود ۲ درصد پرداخت می شود
03 خرداد 1402 - 15:31
شناسه : 53688
1
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای دهک های یک و دو تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی با نرخ بهره ۲ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله در نظر گرفته شده است.
منبع : ایرنا
پ
پ

هادی عباسی در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت پروژه های نهضت ملی مسکن گفت: برای ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب  طرح نهضت ملی مسکن  به صورت گروهی  و انفرادی  زمین تامین  و در اختیار گروه ها قرار داده ایم.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی،  ۵۵۰ هزار واحد مسکونی را در اختیار انبوه سازان قرار داده ایم و ۱۱۵ هزار واحد هم توسط نیرو های مسلح  در اختیار این گروه قرار داده ایم.

او می‌گوید: در بافت فرسوده ۱۰۰ هزار واحد شروع شده و در مرحله انعقاد قرار داد است و از سوی دیگر هم ۱۰۰ هزار واحد  مسکونی به صورت خود مالکی قرار داد آنها منعقد شده  و ۲۲۰ هزار واحد روستایی پروژه ها عملیاتی شده است و قسط اول و دوم را پرداخت کرده اند؛ بنابراین در مجموع یک میلیون و ۲۳۵ هزار واحد مسکونی  عملیات  اجرایی  آنها شروع شده و تسهیلات آنها در حال پرداخت است.

او گفت: علاوه بر بانک  مسکن بانک های تجارت، ملت  و ملی هم روند پرداخت تسهیلاتی آنها خوب شده است.

عباسی ادامه داد: سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان با نرخ ۲۳ درصد افزایش یافت، در تمامی شهرها به صورت یک دست این تسهیلات پرداخت می شود و طبق مصوبه شورای عالی مسکن دهک های یک و دو تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۲ درصد به صورت ۱۵ ساله  را دریافت کرده و دهک های سه و چهارم  تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۲ درصد به صورت ۱۵ ساله دریافت می کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی  افزود: تامین خدمات زیر بنایی و آب و فاضلاب  را از منابع استانی  و وزارت نیرو تعیین و تکلیف کرده ایم.

او گفت: تفاهم نامه با وزارت علوم  برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی به صورت خوابگاه دانشجویان  را منعقد کرده ایم و در دانشگاه های یزد و کرمان تفاهم نامه منعقد کرده ایم، همچنین با صنایع و دستگاه های مختلف هم  برای  ساخت مسکن کارگری وارد مذاکره شده ایم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.