رزمایش واشنگتن-سئول در نزدیکی مرز کره شمالی
04 خرداد 1402 - 13:24
شناسه : 53742
2
رسانه‌های کره جنوبی روز پنجشنبه (امروز) از آغاز رزمایش بزرگ مشترک با آمریکا در فاصله 25 کیلومتری مرز کره شمالی خبر دادند.
منبع : فارس
پ
پ

به رغم هشدارها درباره تنش‌های فزاینده در شبه جزیره کره، آمریکا و کره جنوبی یک رزمایش بزرگ در نزدیکی مرز کره شمالی برگزار کردند.

خبرگزاری دولتی «یونهاپ» کره جنوبی ضمن انتشار تصاویری از رزمایش روز پنجشنبه (امروز) مشترک سئول و واشنگتن، توضیحاتی درباره این رزمایش و اهداف آن ارائه داد.

به نوشته این رسانه، در بحبوحه تهدیدات نظامی مداوم کره شمالی، کره جنوبی و ایالات متحده بزرگترین رزمایش مشترک خود را روز پنجشنبه انجام دادند و این پیام تأثیرگذار را به خانه رساندند: اتحاد (آمریکا و کره جنوبی) برای حصول به “صلح از طریق قدرت” قوی‌تر خواهد شد».

یونهاپ خبر داد، تمرین حملات آمریکا و کره جنوبی در این رزمایش مشترک که اولین رزمایش از این نوع طی ۶ سال اخیر است، در منطقه «پوچئون» انجام شد که فاصله آن با مرز مشترک با کره شمالی تنها ۲۵ کیلومتر است.

رزمایش مشترک واشنگتن و سئول در هفتادمین سالگرد اتحاد آمریکا و کره جنوبی و هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس نیروهای مسلح کره جنوبی انجام شده است.

یونهاپ ادامه داد: «این برنامه رزمایش ۱۳۰ دقیقه‌ای در حالی انجام شد که پیونگ یانگ طرح‌های تسلیحاتی تهدیدآمیز خود از جمله پروژه‌های توسعه پهپادهای تهاجمی هسته‌ای زیر آب، سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی و موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد را انجام داده است».

به روایت خبرگزاری دولتی کره جنوبی، «نمایش عظیم» نیروی زمینی و توان هوایی کره جنوبی و آمریکا طبق شعار «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی مبنی بر صلح از طریق برتری شدید نظامی در مقابل «صلح ساختگی که به حسن نیت طرف مقابل بستگی دارد»، انجام شده است.

رسانه‌های دولتی کره شمالی در آستانه برگزاری رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا آن را «رزمایش جنگی خطرناک» علیه «یک قدرت اتمی» خوانده و همچنین این رزمایش را «مزخرف محض» توصیف کرده بودند.

بنا بر گزارش یونهاپ، در رزمایش امروز آمریکا و کره جنوبی حدود ۲۵۰۰ نظامی از ۷۱ واحد نظامی شرکت داشتند و از ادوات نظامی گسترده‌ای شامل جنگنده‌های اف-۳۵، بالگردهای آپاچی، تانک، توپخانه، هواپیماهای شناسایی استفاده شد.

به گفته مقام‌های برگزار کننده رزمایش مشترک واشنگتن و سئول، این رزمایش به دو قسمت تقسیم شد:

۱- آمادگی کره جنوبی و آمریکا برای پاسخگویی به تهدیدات اتمی و موشکی کره شمالی و دفع چنین حملات احتمالی.
۲- نشان دادن توانمندی‌های آمریکا و کره جنوبی برای انجام ضد حملات علیه کره شمالی.

اقدام آمریکا و کره جنوبی برای برگزاری رزمایش نظامی مشترک، با پرواز تعداد کمی از پهپادها که به زبان کُره‌ای روی آنها نوشته شده بود “صلح از طریق قدرت”، آغاز شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.