باکو: نمی‌گذاریم «اسرائیل» از خاک ما به ایران حمله کند
04 خرداد 1402 - 14:41
شناسه : 53763
3
یک مقام باکویی ادعا کرد جمهوری آذربایجان نمی‌خواهد در مناقشه ایران و رژیم صهیونیستی دخالت کند.
منبع : باشگاه خبرنگاران
پ
پ

«فاریز رضایف» معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در مصاحبه با یک شبکه صهیونیستی ادعا کرد باکو در مناقشات دیگر کشورها دخالت نمی‌کند، بنابراین به رژیم صهیونیستی اجازه حمله از خاک خود به ایران را نخواهد داد.

براساس گزارش نیوز ای ام، او در ادامه مدعی شد: متاسفانه روابط ما با ایران در سطح بسیار پایینی قرار دارد. ما به عنوان یک دولت سکولار، قاطعانه مخالف وارد کردن مذهب به روابط بین‌الملل هستیم.

این مقام باکویی در خصوص روابط آنکارا و تل‌آویو نیز گفت: آذربایجان فعالانه در احیای روابط ترکیه و اسرائیل مشارکت داشته است. دو کشور دوستان قدیمی و خوب ما هستند. و زمانی که بین دوستان ما اختلافاتی پیش آمد، ما هر کاری کردیم تا آنها نقطه مشترکی پیدا کنند.

جمهوری آذربایجان طی سه دهه گذشته روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی داشته و از این رژیم تسلیحات و تجهیزات نظامی خریداری می‌کند. اواخر دهه ۱۹۹۰میزگرد‌هایی از سوی صهیونیست‌ها در خصوص هویت‌سازی جعلی برای مردم جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود، به طوری که عنوان می‌شود حضور اقتصادی ایران در باکو مضر بوده و استقلال این کشور را با خطر مواجه می‌کند و تلاش می‌شود حضور ایران نامطلوب جلوه داده شود. توطئه‌های دنباله‌دار رژیم صهیونیستی باعث دور شدن باکو از ایران شده است.

این درحالی است که پس از خرابکاری یک گروه تروریستی_صهیونیستی علیه پایگاه نظامی کشورمان در اصفهان زمزمه‌هایی از همکاری باکو با صهیونیست در این حادثه تروریستی بلند شد. با این وجود جمهوری آذربایجان پاسخ مشخصی به این موضوع نداد. به تازگی با نزدیک شدن باکو به رژیم صهیونیستی، جمهوری آذربایجان روابط خود را با ایران به سطوح پایینی کشانده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.