رئیس جدید ستاد مشترک ارتش آمریکا و جانشین مارک میلی کیست؟
04 خرداد 1402 - 18:42
شناسه : 53786
2
جو بایدن رییس جمهور آمریکا ، ژنرال "چارلز کیو براون" آفریقایی تبار را که فرمانده نیروی هوایی این کشور است، به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا برگزیده است.
منبع : ایرنا
پ
پ

ژنرال چارلز براون جایگزین ژنرال مارک میلی، رئیس کنونی ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده خواهد شد که از اول اکتبر ۲۰۱۹ میلادی در این منصب بوده است. براون که انتصابش منوط به تایید سنا است، پس از کالین پاول, دومین مقام ارشد سیاه پوست آمریکا است که در طول دو دهه گذشته به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا انتخاب می شود.

این اقدام پس از انتصاب لوید آستین به عنوان اولین وزیر دفاع سیاه پوست آمریکا و بالاترین مقام غیرنظامی در پنتاگون صورت می گیرد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت بایدن توصیه آستین برای انتخاب براون را پذیرفته است، زیرا آستین معتقد است ” براون چالش های راهبردی آمریکا در سراسر جهان را درک می کند.”

این مقام گفت: براون به ساخت و رهبری کمپین هوایی علیه (گروه تروریستی) داعش کمک کرد. او عمیقاً به چالش های ایجاد شده توسط چین آگاه است و درک قوی از دیدگاه ها و قابلیت های متحدان ناتو ما دارد.

بر اساس گزارش ها، براون خود را فردی درونگرا معرفی می کند که شخصیت او به شدت با ژنرال مارک میلی رییس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا و یک فرد خوش‌حرف اهل بوستون که دوره تصدی وی در دولت دونالد ترامپ و بایدن به طول انجامید, در تضاد است.

سال گذشته، براون در یک انجمن امنیتی به شوخی گفت که همسرش از او می پرسد: امروز در محل کار همه حرف های خود را زدی؟

در پی قتل جورج فلوید، یک مرد سیاهپوست در سال ۲۰۲۰ توسط پلیس مینیاپولیس، براون خاطرات خود از داشتن هویت آفریقایی آمریکایی را در ویدئویی احساسی در فضای مجازی بازگو کرد.

او در این ویدئو گفت که در طول دوران خدمتش در نیروی هوایی، «اغلب تنها آفریقایی آمریکایی در اسکادران به عنوان یک افسر ارشد و تنها آمریکایی آفریقایی‌تبار در اتاق» بود وبا اینکه لباس پروازی مشابه اسکادرانش با نماد بال‌ بر روی قفسه سینه اش به تن داشت اما باز هم از او پرسیده می شد که وی یک خلبان است یا خیر.

همکاران براون او را به عنوان “CQ” خطاب می کنند و تجارب او شامل نظارت بر عملیات هوایی ائتلاف علیه داعش از پایگاه اصلی نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه است.

اما این تجارب براون به عنوان فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اقیانوس آرام از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ است که او را در زمینه تنش ها با ارتش به سرعت درحال تقویت چین آشنا ساخت؛ موضوعی که احتمالاً در دوره چهار ساله ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا، براون به صورت گسترده با آن سروکار خواهد داشت.

اگرچه براون  به طور گسترده  مورد تایید است، اما مشخص نیست که سنا چه زمانی او را  تأیید کند. تامی توبرویل سناتور آمریکایی از ماه فوریه  با تایید  نامزدهای ارتش آمریکا مخالفت  کرده است، زیرا معتقد است پنتاگون از بودجه خود برای پوشش هزینه های سفر سربازان آمریکایی با هدف سقط جنین استفاده می کند.

کاخ سفید  از توبرویل خواسته که مخالفت های خود با نامزدهای پنتاگون را کنار بگذارد و اعلام کرده است که او امنیت ملی را تهدید می کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.