آخرین وضعیت مرزهای ایران و افغانستان؛ وضعیت آرام و تحت کنترل است
07 خرداد 1402 - 15:43
شناسه : 54027
5
جانشین فرمانده فراجا آخرین وضعیت مرزهای مشترک کشورمان با افغانستان را تشریح و تاکید کرد که وضعیت آرام و تحت کنترل است.
منبع : ایسنا
پ
پ

روزگذشته و درپی تیراندازی عوامل طالبان به سمت خاک کشورمان در مناطق مرزی، سردار رضایی، جانشین فرمانده فراجا و امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش به این استان سفر کردند. در جریان این سفر این دو فرمانده با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند که درآن  همکاری بین مرزبانی فراجا و نیروی زمینی ارتش در عملیات روز گذشته عالی ارزیابی شده و بر ایجاد بستر پایش‌های هوایی و پهپادی برای کنترل مرزها تاکید شد.

رضایی در این دیدار که در شهرستان زابل انجام شد،   با واکاوی درگیری روز گذشته مرزبانان فراجا با طالبان در نقطه صفر مرزی و همکاری مطلوب مرزبانی و ارتش، گفت: همکاری بسیار عالی بین مرزبانی فراجا و نیروی زمینی ارتش روز گذشته انجام شد. در عملیات دیروز طبق شواهد و قرائن، شروع کننده تیراندازی نیروهای طالبان بودند و خط قرمز مرزبانان غیور ما خاک مقدس و مرز کشور عزیزمان ایران اسلامی است که به هیچ احدی اجازه تعرض نخواهند داد.

جانشین فرمانده فراجا گفت:‌ برنامه‌های ما به عنوان یک ارگان نظامی و امنیتی این است که از مرزها دفاع و حراست کنیم تا مردم ما بتوانند در امنیت کامل در حاشیه مرزها و مرکز زندگی کنند.

رضایی در ادامه بر ایجاد بستر پایش‌های هوایی و استفاده از پهپاد در مرزها توسط مسئولان مربوطه تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت پهپادی در تأمین امنیت مرزها بسیار حائز اهمیت بوده و استفاده از این ظرفیت در کنترل مرزها بازدارنده خواهد بود.

مرزهای مشترک ایران و افغانستان تحت کنترل و آرام است

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور همچنین از نوار مرزی زابل نیز بازدید کرد و در جریان آن با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌در حال حاضر وضعیت مرز مشترک ایران و افغانستان بسیار آرام است، شب گذشته هیچ‌گونه تهاجمی اتفاق نیفتاده و موضوع عصر دیروز فیصله پیدا کرده است. در مرز مشترک ایران و افغانستان چند باری است که از طرف حاکمان افغانستان اشتباه رخ می‌دهد و روز گذشته نیز این اقدام نسنجیده بود.

وی با بیان اینکه از طرف نیروهای مرزبانی اقدام متقابل نسبت به تیراندازی انجام شد، تصریح کرد: نیروهای مرزبانی این موضوع را مدیریت کردند و متاسفانه یکی از همکاران به شهادت رسید و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند.

بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس، وی خطاب به همسایگان تاکیدکرد: به کشورهای همسایه می گوییم که مرزهای ما مرزهای دوستی است و نباید اجازه دهیم اتفاق ناگواری پیش بیاید که دشمنان از آن سوء استفاده کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.