وزارت صمت به ابهامات قیمت تمام شده خودرو در سامانه فروش پاسخ دهد
09 خرداد 1402 - 13:21
شناسه : 54184
3

واقعیت این است مردم نمی‌دانند قیمت نهایی برخی خودروها همان نرخ شورای رقابت است یا قیمت‌های اعلامی کارخانه‌ها؛ وزارت صمت درخصوص مرحله دوم فروش خودروها از مسیر سامانه یکپارچه به ابهامات به صورت شفاف پاسخ دهد و مشکلات متقاضیان را رفع کند

پ
پ

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو وزارت صمت با انتقادات و البته چالش‌های بسیاری همراه بوده، البته اینکه وزارت صمت متولی فروش خودرو شده نیز بسیار تعجب‌برانگیز است. در کنار مشکلات بسیار این سامانه اما نامشخص بودن قیمت تمام‌شده برخی خودروها باعث شده است مردم ندانند خودرو را به چه قیمتی می‌توانند بخرند. درنهایت به‌نظر می‌رسد عدم شفاف بودن قیمت‌ها منجر به انصراف افراد بسیاری از خرید خودرو شود.

در همین زمینه رحیم زارع، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس به بیان نظرات خود پرداخت.

وضعیت فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را چه می‌دانید؟

واقعیت این است مردم نمی‌دانند قیمت نهایی برخی خودروها همان نرخ شورای رقابت است یا قیمت‌های اعلامی کارخانه‌ها؛ وزارت صمت درخصوص مرحله دوم فروش خودروها از مسیر سامانه یکپارچه به ابهامات به صورت شفاف پاسخ دهد و مشکلات متقاضیان را رفع کند. مردم در جریان ثبت‌نام در مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو دچار سردرگمی شده‌اند همچنین به‌دلیل عدم اطلاع‌رسانی درست توسط مجموعه وزارت صمت یا اطلاعات ناقص و مبهم، با مشکلات متعددی مواجه هستند، یکی از این موارد نبود قیمت قطعی برای تعدادی از خودروهاست.

چه مشکلات دیگری در حوزه سامانه فروش وزارت صمت وجود دارد؟

از آنجاکه مردم در مرحله نخست باید اولویت خرید خودرو را انتخاب کنند، نبود قیمت دقیق موجب سردرگمی متقاضیان و ناتوانی آنها در برنامه‌ریزی برای تکمیل و تامین وجه نهایی خودرو شده، مساله دیگر این است که برخی افراد در مرحله اول عرضه خودرو در طرح فروش یکپارچه ثبت‌نام کرده بودند که به دلایل مختلف نظیر طولانی بودن زمان تحویل خودروها و … از ادامه حضور در طرح مذکور انصراف دادند و اکنون به دلیل عدم پیش‌بینی این مساله توسط برنامه‌ریزان فروش یکپارچه خودرو امکان ثبت‌نام در مرحله دوم را ندارند.

در بحث خودروهای مونتاژی نیز مردم ابهامات بسیاری دارند. این بخش را چگونه می‌بینید؟

یکی دیگر از ابهام‌های موجود نبود اطلاع‌رسانی دقیق درخصوص قیمت خودروهای مونتاژی است که آیا قیمت نهایی همان نرخ شورای رقابت بوده و یا قیمت‌های اعلامی توسط کارخانه‌ها. مردم حق دارند پیش از ثبت نام از قیمت خودروهای انتخابی خود مطلع باشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.