الأخبار: ریاض میان دمشق و غرب میانجیگری می‌کند
10 خرداد 1402 - 16:37
شناسه : 54307
2
روزنامه لبنانی الأخبار از میانجیگری عربستان سعودی میان سوریه و غرب پرده برداشت.
منبع : ایسنا
پ
پ

روزنامه الأخبار در این باره گزارش داد که عربستان در تلاش برای ایفای نقش میانجی میان دمشق و غرب است و اظهارات فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه این کشور مبنی بر ارتباط کشورش با شرکای غربی برای رفع نگرانی آنها، گواه این موضوع است.

این روزنامه به نقل از یک منبع در سازمان ملل اعلام کرد که گی‌یر پدرسن، فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه در تماس‌های خود با وزرای خارجه عربستان سعودی، مصر و اردن پیرامون پیش بردن روند سیاسی رایزنی کرده که اولین مرحله آن از سرگیری جلسات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه است.

طبق این گزارش، سازمان ملل درصدد است که بخشی فعال در روند عربی در قبال سوریه باشد تا تجربه روند آستانه را که تقریباً در آن غایب بود، تکرار نکند.

این روزنامه نوشت که پرونده بازگشت آوارگان یکی از اولویت‌های اصلی است، اما با توجه به اینکه بازگشت ایمن آنها مستلزم ایجاد شرایط امنیتی مناسب بوده، این اتفاق مستلزم انجام اقدامات مشخص از سوی دمشق است.

طبق این گزارش، همچنین امنیت اقتصادی آوارگان در مناطقی که به آن بازخواهند گشت، بدون حضور پروژه‌های عربی محقق نمی‌شود و این امر مستلزم گام‌هایی از سوی غرب از طریق ارائه تسهیلات و این تضمین به شرکت‌ها است که مشمول تحریم نخواهند شد.

الأخبار در ادامه گزارش خود به نقل از یک منبع مطلع نوشت: اینها پرونده‌هایی است که در پشت پرده درباره آنها رایزنی می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.