«دورریز مواد غذایی» در صدر پسماندهای تهران
11 خرداد 1402 - 9:22
شناسه : 54356
4
تولید زباله و پسماند یکی از موضوعاتی است که در رابطه مستقیم با مصرف‌کننده سبز است که زندگی خود را بر پایه آسیب کمتر به محیط زیست پایه‌ریزی می‌کند این در حالیست که تولید پسماند در کشور ما بالاتر از میانگین جهانی است.
منبع : ایسنا
پ
پ

زباله و پسماند در هر محلی که زندگی جریان داشته باشد، وجود دارد و افراد معمولاً برای از بین بردن و دور کردن زباله‌ها از محل سکونت خود، آن‌ها را در محلی معدوم می‌کنند. برخی صاحبان صنایع زباله‌های صنعتی خود را بدون رعایت اصول علمی دقیق در طبیعت رها می‌کنند. این عمل نه تنها موجب جمع‌آوری زباله و پسماند نمی‌شود، بلکه سبب آسیب رسانی به محیط زیست و از بین رفتن منابع طبیعی می‌شود. مدیریت پسماند و تفکیک از مبدا موضوعی است که بسیار حائز اهمیت است بدین جهت به ۱۲ نکته درباره آن براساس اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست می‌پردازیم:

*روزانه بیش از ۱۴هزار نفر برای نظافت معابر و خیابان‌های شهر تهران فعالیت می‌کنند.

*یکی از دلایل آبگرفتگی معابر هنگام بارندگی و تکثیر موش‌ها در فضای شهری، رهاسازی پسماندها در خیابان‌ها است.

*از دفن یک تن پسماند تفکیک شده در مبدا حدود ۸۰ لیتر شیرابه تولید می‌شود.

*۶۴ درصد از پسماندهای شهر تهران را دورریز مواد غذایی و پسماند تر تشکیل می‌دهد.

* دومین پسماند تولیدی شهر تهران پس از پسماند تر، پسماندهای کیسه پلاستیکی هستند که ۱۰۰ تا ۴۰۰ سال در طبیعت سالم باقی می‌مانند.

*۱۰ درصد از کل پسماند تولیدی شهر تهران پسماندهای کیسه پلاستیکی است که از مجموع شیشه، فلزات و چوب وزن بیشتری دارد.

* در تهران روزانه ۵۵۰۰ تا ۶۵۰۰ تن پسماند عادی تولید می‌شود.

چرا مدیریت پسماند؟

* در مرحله اول با مدیریت پسماند باعث حفاظت از محیط زیست، جانوران و گیاهان هنمچنین جلوگیری از هدررفت منابع طبیعی و محیط زیست می‌شویم.

* برای جلوگیری از آلودگی آب، خاک، هوا، جلوگیری از تولید شیرابه و جلوگیری از آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها باید تفکیک پسماند از مبدا را جدی بگیریم.

* با مدیریت زباله و پسماندها باعث از بین رفتن موش‌های شهری و سایر جانوران موذی می‌شویم که در نهایت منجر به پاکیزگی محیط زندگی شهری و افزایش سطح بهداشت عمومی می‌شود.

* با مدیریت پسماند، کاهش مصرف آب، مواد شیمیایی و انرژی در صنایع بازیافت را شاهد خواهیم بود همچنین کاهش هزینه نگهداشت شهر و هزینه کردن منابع در امور توسعه و خدمات شهری را نیز شامل می‌شود.

* با مدیریت پسماندهای تولیدی می‌توان برای شهروندان درآمدزایی کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.