منع حضور رسانه‌های بزرگ غربی در نشست آتی اوپک
11 خرداد 1402 - 17:29
شناسه : 54395
3
سازمان اوپک حضور سه رسانه بزرگ غربی در نشست ماه ژوئن خود در وین را منع کرده است.
منبع : ایرنا
پ
پ

طبق اطلاعاتی که در اختیار روزنامه فایننشال تایمز قرار گرفته، اوپک حضور رسانه‌های “بلومبرگ”، “رویترز” و “وال استریت ژورنال” در نشست روز ۴ ژوئن را ممنوع کرده و از دعوت این سه رسانه به این اجلاس خودداری کرده است.

در تارنمای سازمان اوپک در این خصوص اعلام شده که از خبرنگاران و تحلیلگران صنعت نفت در این رویدادها استقبال می‌شود مشروط به اینکه از قبل ثبت نام انجام دهند. اشاره اوپک به نشست‌های مهم و اجلاس هشتمین سمینار بین المللی دارد که در مقر این سازمان در وین در ماه ژوئیه برگزار خواهد شد.

روزنامه فایننشال تایمز نوشت که هیچ دلیلی برای عدم حضور این گروه‌های رسانه‌ای از سوی اوپک ارائه نشده است.

روز ۳ مه، رویترز به نقل از ۴ منبع آگاه گزارش داد که علیرغم برنامه‌ریزی جلسه بعدی برای ژوئیه، نشست ژوئن به‌جای آنلاین، به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وزرای اوپک و متحدانش در چارچوب گروه اوپک پلاس قرار است در روزهای شنبه و یکشنبه (۱۳ و ۱۴ خرداد ۱۴۰۲) برای یک نشست برای تعیین سیاست‌های آتی با یکدیگر دیدار کنند.

شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی نیز در این خصوص گزارش داد، خبرنگاران سی‌ان‌بی‌سی که با سه رسانه دیگر در زمینه اخبار اقتصادی رقابت می‌کنند همانند روزنامه فایننشال تایمز دعوتنامه حضور برایشان ارسال شد.

پوشش گسترده رسانه‌ای از این رویداد اغلب قیمت معاملات آتی نفت را تغییر می دهد.

اغلب رسانه‌هایی مانند رویترز، بلومبرگ و وال استریت ژورنال بر سر این رقابت دارند که پیش از پایان نشست وزیران اوپک پلاس، نتایج آن را به صورت فوری منتشر کنند.

نشست‌های اوپک به صورت حضوری از اکتبر سال گذشته از سرگرفته شد؛ زمانی که نگرانی‌های مربوط به تقاضای نفت باعث شد این سازمان از درخواست‌های کاخ سفید برای عرضه بیشتر چشم‌پوشی کرده و ۲ میلیون بشکه در روز از تولید خود را کاهش دهد. علاوه بر این چندین عضو از اوپک پلاس کاهش ۱.۶ میلیون بشکه‌ای دیگر در ماه آوریل را اعلام کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.