صعود نفت در آستانه نشست اوپک پلاس
13 خرداد 1402 - 9:53
شناسه : 54479
4
پس از تصویب توافق سقف بدهی از سوی کنگره آمریکا و آمار مثبت اشتغال که امیدها به توقف احتمالی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را تقویت کرد، قیمت نفت در معاملات روز جمعه بیش از دو درصد افزایش یافت.
منبع : ایسنا
پ
پ

بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۸۵ سنت معادل ۲.۵ درصد افزایش، در ۷۶ دلار و ۱۳ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و ۶۴ سنت معادل ۲.۳ درصد افزایش یافت و در ۷۱ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه بسته شد. برای کل هفته، هر دو شاخص حدود یک درصد کاهش داشتند که نخستین کاهش هفتگی آنها در سه هفته گذشته بود.

سنای آمریکا توافق دو حزبی برای تعلیق محدودیت روی سقف بدهی دولت را پس از موافقت مجلس نمایندگان آمریکا، تصویب کرد و مانع نکول بدهی شد که بازارهای مالی را ملتهب می ساخت.

همچنین آماری که روز جمعه منتشر شد، نشان داد اشتغال آمریکا در ماه مه، بیش از حد انتظار افزایش پیدا کرده اما ملایم شدن رشد دستمزدها می‌تواند به بانک مرکزی آمریکا اجازه دهد از افزایش نرخ بهره در ماه میلادی جاری برای نخستین بار در بیش از یک سال گذشته صرف نظر کند و چنین اقدامی از تقاضا برای قیمت نفت حمایت خواهد کرد.

توجه بازار اکنون به نشست وزیران اوپک پلاس معطوف شده است. معامله‌گران نفت منتظر نتیجه نشست روز یکشنبه گروه اوپک پلاس هستند این گروه در آوریل کاهش تولید غیرمنتظره ۱.۱۶ میلیون بشکه در روز را اعلام کرد اما رشد قیمتی که متعاقب این تصمیم اتفاق افتاد از بین رفت و نفت اکنون پایین‌تر از سطحی که پیش از تصمیم مذکور قرار داشت، معامله می‌شود. سه منبع آگاه در اوپک پلاس، به رویترز گفتند: این گروه در میان گزینه‌های احتمالی خود، درباره کاهش بیشتر تولید مذاکره می‌کند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA گفت: هیچ کس نمی‌خواهد پیش از تعطیلات آخر هفته فروشنده باشد. معامله‌گران نباید هرگز آنچه که سعودی‌ها انجام خواهند داد و نفوذ آنها در جلسات اوپک پلاس را نادیده بگیرند. عربستان سعودی بزرگترین تولید کننده عضو اوپک است.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز نشان داد شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته شمار دکل‌های حفاری نفت را به بیشترین میزان از سپتامبر سال ۲۰۲۱ کاهش دادند و شمار دکل‌های حفاری برای پنجمین هفته متوالی کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، آمار تولیدی که در چین منتشر شد هم تصویر گوناگونی را نشان می‌دهد. شاخص مدیران خرید بخش تولید کایشین/اس اند پی گلوبال چاینا، رشد بهتر از حد معمول را نشان داد که برخلاف آمار رسمی دولتی بود که از رشد منفی فعالیت کارخانه ای در ماه مه حکایت داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.