لاوروف: غرب به‌دنبال گشودن جبهه دوم علیه روسیه است
16 خرداد 1402 - 9:56
شناسه : 54650
5
وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه اروپا مسیر جنگ با مسکو را انتخاب کرده، گفت که برنامه‌های ضدروسی غرب اما موفق نخواهد شد.
منبع : فارس
پ
پ

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه شامگاه دوشنبه به‌صورت تلویحی کشورهای اروپایی را مسئول شروع جنگ اوکراین توصیف کرد.

لاوروف طی بازدید از پایگاه ۲۰۱ ارتش روسیه در سفر به تاجیکستان گفت: «روسیه در جنگی که اروپا آغاز کرد به دنبال رسیده به اهداف خود است. غرب به دنبال گشودن جبهه دوم علیه روسیه از جمله در آسیای مرکزی است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با کنایه به ادعای آمریکا برای برقراری آرامش و صلح در افغانستان همزمان با حمایت از گروه‌های تروریستی القاعده و داعش، تصریح کرد: «روسیه مصمم است از قوانینی که ایالات متحده به دنبال تحمیل آن است پیروی نکند».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه درباره ارائه هواپیماهای جنگی توسط کشورهای غربی به کی‌یف اظهار داشت: «ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای به اوکراین، بحران را تشدید می‌کند».

طبق این گزارش، لاوروف توضیح داد: «مفهوم سیاست خارجی ما می‌گوید که اروپا راه جنگ با ما را انتخاب کرده است. ما البته اهمیتی نمی‌دهیم که با آنها در کنار هم زندگی کنیم، اما اگر این یک جنگ است، پس باید به اهداف خود برسیم».

وی ضمن اشاره به دستورکار ضد روسیه کشورهای غربی، افزود: «شما از برنامه‌هایی که غرب نه تنها در حال ایجاد آن است بلکه آشکارا در رابطه با کشور ما اعلام می‌کند، مطلع هستید. ما هیچ شکی نداریم که این نقشه‌ها محقق نمی‌شود».

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.