تولید گروه صنعتی ایران‌ خودرو از مرز ۱۰۰ هزار دستگاه عبور کرد / ارسال دعوتنامه‌های ۲۰۷ با موتور TU۳ به محض اعلام قیمت
16 خرداد 1402 - 21:21
شناسه : 54724
0

به‌رغم حذف خودروهای پرتیراژ ۲۰۶، سمند و ۴۰۵، افزایش قابل‌توجهی در تولید ایران‌خودرو محقق شده است و تارا، ۲۰۷ و هایما بیش‌ترین سهم را در آن داشته‌ اند

پ
پ

با همت کارکنان و زنجیره تامین، تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو در نیم‌روز دهم خردادماه از مرز ۱۰۰هزار دستگاه عبور کرد. بر اساس این گزارش،‌ با تولید بیش از ۱۰۰هزار دستگاه خودرو از ابتدای امسال تا دهم خردادماه، گروه صنعتی ایران‌خودرو افزایش حدود ۴۰درصدی در دو بخش سواری و تجاری سنگین و نیمه‌سنگین را نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته رقم زد. این در حالی است که سال گذشته، تولید در روز ۲۸ خردادماه به ۱۰۰هزار دستگاه رسیده و در سال جاری با وجود حذف خودروهای پرتیراژ پژو۲۰۶، سمند و پژو۴۰۵، افزایش قابل توجهی در تولید ایران‌خودرو محقق شده است. براساس آمار و اطلاعات منتشرشده، تارا، پژو۲۰۷ و هایما بیشترین سهم را در افزایش تولید نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

بر اساس این گزارش از ابتدای امسال تا نیم‌روز دهم خردادماه بیش از ۹۷هزار دستگاه خودرو به مشتریان عرضه شده است. درحال‌حاضر تولید در ایران‌خودرو با روزانه بیش از ۲هزار دستگاه خودرو ادامه دارد و با توجه به تسهیل تامین نقدینگی زنجیره تامین و تولید، در روزهای آینده افزایش نیز خواهد داشت و امکان ایفای به‌موقع تمام تعهدات ایجادشده با روند فعلی افزایش تولید فراهم خواهد شد.

تسهیل تامین ارز با تدابیر وزارت صمت و بانک مرکزی

در همین راستا، ‌مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان این‌که تدابیر اتخاذشده از سوی وزارت صمت و بانک مرکزی سبب تسهیل تامین ارز در شبکه تامین و ایران‌خودرو شده است، تصریح کرد: «درحال‌حاضر تولید روال عادی داشته است و چالشی در زمینه تامین و تغذیه خطوط تولید وجود ندارد.»

علیمردان عظیمی با بیان این‌که پی‌گیری و مکاتبه با نهادهای مرتبط تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در فرآیند تامین و تولید خودروسازان روال عادی به شمار می‌رود، نامه منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی درخصوص ضرورت تامین ارز را مربوط به ماه گذشته دانست و اظهار کرد: «یک دستگاه خودرو از هزاران قطعه تشکیل می‌شود و نبود حتی یکی از قطعات مورد نیاز، سبب کسری در تولید می‌شود. از این رو، اقدامات لازم برای جلوگیری از ایجاد تولید کسری از الزامات مدیریتی در یک بنگاه اقتصادی به شمار می‌رود.»

وی اظهار امیدواری کرد: «با همکاری شکل‌گرفته، مشکلی در تولید ایجاد نخواهد شد و بزرگ‌ترین خودروساز کشور روند افزایشی تولید را برای تامین نیاز بازار و ایفای تعهدات مشتریان حفظ خواهد کرد.»

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو افزود: «سرپرست محترم وزارت صمت نیز اظهار کرده‌اند با وجود تمام مشکلات که از آغاز دولت سیزدهم در صنعت خودرو کشور وجود داشته، در سال گذشته برای اولین‌بار طی چند سال اخیر، تولید خودرو به حدود ۱.۴میلیون دستگاه رسیده و رشد ۳۹ درصدی ثبت شده است.»

عظیمی افزود: «به گفته ایشان، با توافقات وزارت صمت با بانک مرکزی، تامین ارز خودروسازان فراهم و نگرانی‌ها نیز رفع شده است، تولید روزانه خودروسازان نیز افزایش چشمگیری یافته و عرضه به بازار نیز مناسب است؛ به‌گونه‌ای که ایران‌خودرو توانسته ۱۳هزار محصول خود را زودتر از موعد تحویل، به مشتریان تحویل دهد که اقدامی کم‌سابقه بوده است.»

وی با بیان این که روند تامین و تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو به خوبی ادامه دارد، تصریح کرد: «با همت کارکنان و شبکه تامین و افزایش ۴۰درصدی، روند تولید شرایط بهتر از مدت مشابه سال گذشته را دارد و گروه صنعتی ایران‌خودرو طبق روال و با جدیت، موضوع تامین نقدینگی را به‌منظور تداوم تولید و گردش چرخ صنعت کشور دنبال می‌کند تا بتواند تکالیف و اهداف تعیین‌شده را در موعد مقرر به ثمر برساند.»

عظیمی با بیان این‌که گروه صنعتی ایران‌خودرو در شرایط سخت تحریم، دستاوردهای مناسبی را رقم زده است، تصریح کرد: «خودروساز بزرگ کشور، متعهد به عرضه به‌موقع خودروها و تامین نیاز بازار است و در این زمینه از هر اقدامی برای جلوگیری از ایجاد مانع فروگذار نخواهد کرد.»

وی افزود: «در طرح فروش سامانه یکپارچه وزارت صمت، با استقبال بالای مشتریان، بیش از ۸۰۰هزار دستگاه خودرو از محصولات ایران‌خودرو به فروش رفته و این شرکت متعهد به واگذاری خودروها در موعد مقرر است و در این زمینه با توجه به افزایش تولید از ابتدای سال، توانسته شرایط واگذاری پیش از موعد را نیز برای برخی محصولات فراهم کند.»

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اظهار امیدواری کرد؛ با حمایت‌های عملی دستگاه‌های مربوطه، امکان افزایش و رشد تولید فراهم شود.»

ارسال دعوتنامه‌های ۲۰۷ با موتور TU۳ به محض اعلام قیمت

در همین حال، ایران‌خودرو درخصوص زمان ارسال دعوتنامه‌های یکی از محصولات پیش‌فروش‌شده خود اعلام کرد: «پس از قیمت‌گذاری محصول پژو۲۰۷ با موتور TU۳، تحویل این خودرو به مشتریان آغاز خواهد شد.»

براساس این گزارش، مدارک و مستندات بهای تمام‌شده تولید پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ به نهادهای مرتبط قیمت‌گذاری ارسال شده است و به محض اعلام قیمت، فراخوان دعوت از مشتریان برای تکمیل وجه و تحویل خودرو آغاز خواهد شد.

این گزارش می افزاید؛ تولید پژو۲۰۷ با موتور TU۳ در حال انجام بوده و تعهدات سررسیدشده نیز آماده واگذاری است و به محض اعلام قیمت، نسبت‌به ایفای تعهدات و واگذاری خودروها اقدام خواهد شد.

گفتنی است؛ در این نسخه از پژو۲۰۷، پیشرانه TU۳ جایگزین TU۵ شده است. در نتیجه، موتوری با حجم ۱.۴ لیتر (۱,۳۶۰ سی‌سی) و ۸ سوپاپ در این خودرو قرار دارد که توان تولیدی آن نیز برابر با ۷۵ اسب بخار (در دور ۵,۳۰۰ دور در دقیقه) و گشتاور ۱۱۸ نیوتن‌متر (در دور ۳,۴۰۰ دور در دقیقه) است.

این پیشرانه قبلا در خودروهای پژو۲۰۶ تی ۲ و تیپ۳ سقف شیشه‌ای استفاده شده است. انتقال قدرت نیز در این خودرو از طریق جعبه‌دنده ۵سرعته دستی به چرخ‌های جلو انجام می‌شود.

پژو ۲۰۷ با پیشرانه TU۳، در مقایسه با تیپ۵ از ۲۰۷ با داشبورد پژو۲۰۶، از طراحی تریم ۲۰۷ برخوردار است. این خودرو با امکاناتی نظیر سیستم ترمز ABS و EBA، کیسه هوای راننده و سرنشین، فرمان هیدرولیک، مالتی‌مدیا با پورت USB، چراغ روشنایی روز، آینه‌های برقی، سنسور دنده‌عقب، دوربین دنده‌عقب، کروزکنترل، رینگ فولادی و… مجهز شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.