رییس جمهور: پیوستگی آذری ها به اسلام با توطئه جداشدنی نیست
19 خرداد 1402 - 13:42
شناسه : 54918
3
رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: مردم آذربایجان ایران و همه آذربایجان و آذربایجانی های همسایه شمالی عشقشان طوری نیست که با توطئه کم شود، پیوستگی مردم به اسلام امری جدا نشدنی است.
منبع : ایرنا
پ
پ

آیت الله سید ابراهیم رییسی روز جمعه در جمع مردم شهرستان چارایماق، افزود: مردم عشق به دین و ارزش ها در وجودشان است و پیام وحدت و انسجام ، ایستادگی در مقابل دشمنان و ساختن کشور به دست جوانان در آنها موج می زند.

وی افزود: این ارتباط و عشق آنها این پیام را دارد که از مسئولان حمایت می کنیم تا آنها در انجام امور موفق شوند و این اجتماع پرشور مسئولیت افرین است و مسئولان در خدمت به مردم نیابد شبانه روز بشناسند و اجازه ندهند روابط ناسالم جای روابط سالم را بگیرد و مردم را ناراضی کند.

وی همچنین گفت: من و شمای مدیر باید با تمام وجود خادم مردم باشیم و به جایگاه نوکری مردم افتخار کنیم و خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات را سرلوحه قرار دهیم.

 

مشکل، کمبود یا نبود آب نیست بلکه مدیریت آب است

وی همچنین با اشاره به اینکه باید مشکلات آب مدیریت شود، گفت: نکته ای که موجب نگرانی مردم منطقه است مساله اشتغال است که نباید باشد اینجا بهشت معادن است این منطقه و هشترود به عنوان بهشت معادن به شمار می روند اگر این معادن فعال شوند و از امکانات و ظرفیت هایی که است درست استفاده شود این مشکل حل می شود.

آیت الله رئیسی ادامه داد: احیا معادن به همت شما بستگی دارد همه باید تلاش کنند تا جاذبه منطقه را به نحوی قرار بدهیم که موجب آسایش و رفاه بیشتر مردم منطقه شود و عرصه برای آنها تنگ نشود.

وی بیان کرد: موضوع اشتغال منطقه با فعال شدن زمینه های اقتصادی قابل حل است .

رئیس جمهور ادامه داد: مساله دیگر که باید مورد توجه باشد مسکن مورد نیاز مردم است اگر در مراکز استانی مشکل زمین است در این شهرستان این مشکل نیست و به راحتی می توانیم به متقاضیان زمین برای ساخت خانه بدهیم.

آیت الله رئیسی بر حل مساله آب در این شهرستان نیز تاکید کرد و گفت: قبل از آمدن به چاراویماق، طرح آبرسانی میانه را افتتاح کردیم که ۲۰ سال طول کشید و و مردم منطقه ۲۰ سال رنج کشیدند سووال این است آب هست یا نیست یا در مدیریت آب مشکل داریم؟

وی گفت: این مشکل باید مدیریت شود تا آب به خانه مردم و بخش کشاورزی برسد مدیریت آب مهم است مساله آب شرب و کشاورزی باید با همت شما و دولت و با پیگیری استانی حل شود و در سفر بعدی ام این مشکل نباید باشد.

وی ادامه داد: قرار ما با مردم این باشد که با همت شما و با پیگیری مسئولان به زودی مساله آب، فعال کردن معادن ، صنایع و کشاورزی را حل کنیم .

آیت الله رئیسی به بازدید خود از تراکتور سازی و ۲ برابر شدن تولید این گروه صنعتی اشاره کرد و گفت: موضوع نبود تراکتور در این شهرستان را با تصمیمی که دیروز گرفتیم حل خواهیم کرد، تسهیلاتی پرداخت خواهد شد تا هزار دستگاه تراکتور در اختیار کشاوزان قرار گیرد.

وی ادامه داد: چه در مرکز شهرستان و چه در منطقه چاراویماق باید با مشارکت هم تلاش کنیم که مشکلات را حل کنیم و دولت وظیفه سنگینی در این راستا دارد.

رئیس جمهور از حضور مردم در مراسم سخنرانی تشکر کرد و گفت: این حضور و این جمعیت و این استقبال به معنی تدوام ارتباط مردم با دولت و نظام و ولایت است ارتباطی که در دیگر کشورها و بین مردم و دولت نیست این ارتباط قلبی بین دولت و مردم و ولایت است از این رو باید افتخار کنیم.

آیت الله رئیسی ادامه داد: هرجا مردم راضی بودند به صحنه آمدند در اغتشاشات نشان دادند که با بصیرت هستند و دوست و دشمن را تشخیص می دهند و فتنه ها و شایعات در دل مردم و دلبستگی آنها به نظام تاثیر ندارد و عشقشان به امام و ولایت و شهدا کم نمی شود.هرجا مردم راضی بودند به صحنه آمدند در اغتشاشات نشان دادند که با بصیرت هستند و دوست و دشمن را تشخیص می دهند و فتنه ها و شایعات در دل مردم و دلبستگی آنها به نظام تاثیر ندارد و عشقشان به امام و ولایت و شهدا کم نمی شود.

وی به مردم چاراویماق قول داد در ساخت مرکز ورزشی در این شهرستان و همچنین ترمیم جاده ها و راه اندازی شهرک صنعتی در ان در اولویت مصوبات سفر دوم باشد.

ظرف ۲ ماه تمام مشکلات چارایماق باید بررسی و رفع محرومیت شود

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به محرومیت موجود در شهرستان چارایماق، تیمی متشکل از استاندار آذربایجان شرقی، فرماندار و با حضور افراد مجرب و صاحب نظران را مامور کرد تا ظرف مدت حداکثر ۲ ماه تمام مسایل و مشکلات این منطقه را احصا و برای رفع محرومیت برنامه کوتاه مدت ارایه کنند.

این تیم کارشناسی باید با برگزاری جلسات مختلف و ارایه راهکارهای عملی و کوتاه مدت با هماهنگی معاونت اجرایی ریاست جمهوری، زمینه های رفع محرومیت این منطقه بسیار با استعداد و دارای ظرفیت های اقتصادی را فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران و برنامه ریزان باید به نحوی عمل کنند که اقتصاد روستاها فعال شده و مردم برای زندگی در این مناطق ترغیب شوند، اظهار کرد: باید به نحوی عمل کنیم که برای زندگی روستایی امیدواری های لازم ایجاد شود.

آیت الله رییسی با بیان اینکه منطقه چارایماق به هیچ عنوان محروم نیست، بهره برداری از ثروت های منطقه را مورد تاکید قرار داد و یاداور شد: ذخایر و ظرفیت های این منطقه که به لحاظ معدنی، صنعتی و به خصوص کشاورزی دارای امکانات خدادادی است باید به دست جوانان منطقه به ثروت تبدیل شود.

وی ابراز امیدواری کرد ظرف امسال و پایان سال آینده به طور جهادی و جهشی کارهای به طور جدی انجام شود تا مردم احساس رضایت کنند و دولت نیز حمایت می کند تا ذخایر و معادن و کشارزی منطقه رونق بگیرد.وی ابراز امیدواری کرد ظرف امسال و پایان سال آینده به طور جهادی و جهشی کارهای به طور جدی انجام شود تا مردم احساس رضایت کنند و دولت نیز حمایت می کند تا ذخایر و معادن و کشارزی منطقه رونق بگیرد.

آیت الله رییسی مردم چارایماق را دارای توانمندی های بالا دانست و با بیان اینکه مردم این منطقه باید از امکانات روزمینی و زیرزمینی بهره مند شوند، گفت: بهره برداری از معادن و فعال سازی صنعت و کشاورزی را باید توسعه دهیم و اینکه تاکنون چرا این اقدامات انجام نشده و چرا مردم این خطه به تبریز و کرج مهاجرت کرده اند، جای سئوال دارد.

وی با طرح این پرسش را آیا رفع مشکلات امکان پذیر است یا نه؟ ، گفت: بله و هیچ مشکلی بدون راه حل نیست و همه مشکلات قابل رفع است و به دست مردم و جوانان ایران اسلامی و آذربایجانی حل می شود و مردم باید احساس کنند اقتصاد، معدن، صنعت و کشاورزی به نحوی است که ماندگار می شوند.هیچ مشکلی بدون راه حل نیست مشکلات قابل رفع است و به دست مردم، جوانان ایران اسلامی و آذربایجانی حل می شود مردم باید احساس کنند اقتصاد، معدن، صنعت و کشاورزی به نحوی است که ماندگار می شوند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی امکاناتی همچون آب، برق، گاز، خانه بهداشت، مدرسه و جاده بسیاری از روستاها ایجاد شده است، افزود: اما در همین روستاها مردم آماده حضور و زندگی ندارند و به حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ می روند که شاید بگویند اقتصاد روستا و اقتصاد کشاورزی صرفه ندارد و دنبال درآمدیم که حرف درستی است.

رییسی با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم چارایماق در روز مبارک جمعه، گفت: شهرستان های چارایماق و هشترود دارای استعدادهایی است که جزو مناطق نادر دارای منابع ارزشمند زیرزمینی و روزمینی کشور هستند با اراضی حاصلخیز و همه منطقه دارای مزیت است برای رشد و پیشرفت اقتصادی که باید از آنها بهره برد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.