دولت بایدن از ابتدا دنبال احیای برجام بود!
19 خرداد 1402 - 15:18
شناسه : 54925
2
ادعای جدید وزیر خارجه آمریکا: وزیر خارجه آمریکا در آخرین ادعا‌های خود در مورد برجام گفته واشنگتن از ابتدا به دنبال احیای توافقنامه هسته‌ای با ایران بود.
منبع : باشگاه خبرنگاران
پ
پ

 

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با روزنامه شرق الاوسط در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات آمریکا در زمینه برجام مدعی شد: از روز اول ما تلاش کردیم تعیین کنیم که آیا بازگشت به پایبندی دوجانبه به برجام امکان‌پذیر است یا نه و تلاش‌های قابل توجهی در این مسیر انجام دادیم، همان‌طور که شرکای اروپایی و روسی و چینی چنین کردند.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: «اما ایران یا نتوانست یا نخواست کار‌های لازم برای بازگشت به پایبندی به برجام را انجام دهد بنابراین تمرکز ما روی برجام نیست.»

بلینکن این ادعا‌ها را در حالی مطرح کرده است که روز گذشته (پنجشنبه) دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» در مکالمه‌ای تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، که در حال حاضر در عربستان سعودی به سر می‌برد، درباره توافق عادی‌سازی روابط این رژیم با عربستان سعودی و همچنین ایران، صحبت کرد.

به گزارش تایمز اسرائیل، گفته می‌شود این تماس را دفتر بلینکن برنامه‌ریزی کرده بود تا وزیرخارجه آمریکا درباره مذاکراتش با عربستان سعودی به نتانیاهو اطلاعاتی را ارائه دهد.

همچنین در حالیکه برخی رسانه‌ها مدعی هستند که ایران و آمریکا در آستانه حصول توافقی موقت درباره برجام هستند، به طور گسترده در مورد ایران صحبت کردند و دفتر نتانیاهو به بلینکن گفت: «نتانیاهو موضع خود را تکرار کرد که ایران از پیشبرد برنامه هسته‌ای خود دست نخواهد کشید، حتی اگر با احیای توافق هسته‌ای با آمریکا موافقت کند. هیچ توافقی با ایران، اسرائیل را متقاعد نخواهد کرد، زیرا اسرائیل هر کاری برای دفاع از خود انجام خواهد داد.»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.