دیدار ماکرون و باخ در کاخ الیزه بر سر حضور روس‌ها در المپیک پاریس
19 خرداد 1402 - 15:28
شناسه : 54934
0

رئیس جمهور فرانسه و رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در مورد پذیرش روس ها در المپیک پاریس گفتگو کردند.

پ
پ

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری تاس، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه از رئیس IOC استقبال کرد. این دو در مورد بازی های المپیک آتی در پاریس و همچنین موضوع پذیرش ورزشکاران روسیه و بلاروس در مسابقات بین المللی گفتگو کردند.

ماکرون و باخ ابتدا در مورد آماده سازی بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس صحبت کردند که بسیار خوب پیش می رود. باخ و ماکرون همچنین حمایت کامل خود را از کمیته برگزاری بازی ها و تونی استنگو رئیس آن که در جلسه حضور داشت ابراز کردند.

باخ همچنین از ماکرون به خاطر بیانیه اخیر در اجلاس G۷ در هیروشیما در مورد استقلال ورزش و شرایط شرکت ورزشکاران روسیه و بلاروس در مسابقات بین المللی بر اساس توصیه های IOC تشکر کرد. طرفین تایید کردند که تصمیم گیری برای حضور این ورزشکاران در بازی های المپیک ۲۰۲۴ در زمان مقتضی توسط IOC اتخاذ خواهد شد و در این زمینه نیز به همکاری ادامه خواهند داد.

اولگ ماتیتسین، وزیر ورزش روسیه گفت که تصمیم برای شرکت ورزشکاران این کشور در المپیک تا دو ماه دیگر گرفته خواهد شد.

بازی های المپیک پاریس از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست ۲۰۲۴ برگزار می شود.

پیشتر در بیانیه کمیته بین‌المللی المپیک آمده بود: در مورد شرکت ورزشکاران روس و بلاروسی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ هنوز به طور قطع تصمیم گیری نشده است. IOC صراحتاً این حق را برای خود محفوظ می دارد که در زمان مناسب در مورد شرکت ورزشکاران این دو کشور تصمیم گیری کند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.