اشغالگران آمریکایی نظامیان خود را با چه هدفی در شمال سوریه تقویت می کنند؟
19 خرداد 1402 - 18:01
شناسه : 54942
1
اشغالگران آمریکایی با ورود مجدد و مستمر کاروانهای نظامی همراه با تجهیزات تحت عنوان نیروهای ائتلاف از گذرگاههای غیرقانونی درمناطق مرزی شمال و شرق سوریه درحال تقویت نظامیان خود می شوند که باید جوابگو باشند این اقدام با چه اهدافی پس از پیروزی سوریه بر تروریست ها در حال اجرا است.
منبع : ایرنا
پ
پ

ورود کاروانهایی حامل تجهیزات نظامی، مهمات و سوخت از پایگاه‌های آمریکا در عراق به شمال و شرق سوریه در کنار انتقال امکانات و سامانه‌های پدافند هوایی توسط نیروهای تحت نام ائتلاف به سرکردگی آمریکا از ابتدای سال جاری تاکنون به بهانه مقابله با هرگونه حملات نیروهای شبه نظامی به پایگاه‌های خود نشان از تقویت مواضع و نیروهای اشغالگر در سوریه دارد .

یک سوال مهمی از سوی دولتمردان آمریکا بدون پاسخ مانده که بعد از مقاومت مردم وارتش سوریه برابر تهاجمات چند ساله تروریستها با حامیان غربی و منطقه ای و پس از شکست تروریستها و آزادی سرزمین های اشغال شده در کنار رفتارهای سیاسی منطقه ای و جهانی در پذیرش سوریه بعنوان کشوری مهم و دارای تعهد بین المللی در اتحادیه عرب و مجامع رسمی بین الملل و همچنین استقبال ارتقای روابط میان کشورهای دوست و همسایه با دولت بشار اسد چرا آمریکایی ها در حال تقویت نیروهای خود در منطقه سوریه هستند ؟

بهترین پاسخی که می توان به این سوال داد این است که آمریکایی ها سیاست های یکجانبه گرایی خود را در قبال سوریه ادامه می دهند و به هیچ قاعده و قانون بین المللی معتقد نبوده و همواره در حال اجرای سیاست های ظالمانه و زورمدارانه خود در جهان و منطقه غرب اسیا هستند که با این رفتار تک بعدی آنها روز به روز در جوامع بین المللی با شکست روبرو هستند و قطعا در بحث سوریه نیز شکست هایی در انتظار آنان خواهد بود.

این در حالی است که منابع خبری پیش از این یعنی شامگاه چهارشنبه گذشته ؛ از ورود یک کاروان حامل تجهیزات نظامی، مهمات و سوخت از پایگاه‌های آمریکا در عراق به شرق سوریه خبر دادند.بهترین پاسخی که می توان به این سوال داد این است که آمریکایی ها سیاست های یکجانبه گرایی خود را در قبال سوریه ادامه می دهند و به هیچ قاعده و قانون بین المللی معتقد نبوده و همواره در حال اجرای سیاست های ظالمانه و زورمدارانه خود در جهان و منطقه غرب اسیا هستند که با این رفتار تک بعدی آنها روز به روز در جوامع بین المللی با شکست روبرو هستند و قطعا در بحث سوریه نیز شکست هایی در انتظار آنان خواهد بود.

این کاروان جدید ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا و حامل تجهیزات نظامی از گذرگاه غیر قانونی «الولید» در مرز با عراق وارد مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» شد. این دومین کاروانی است که در ماه جاری میلادی راهی شرق سوریه می‌شود. کاروان هایی که ائتلاف به پایگاه‌های غیرقانونی خود در سوریه وارد می کند حامل مهمات، تجهیزات نظامی و سوخت است.

براساس این گزارش این کاروان راهی پایگاه‌های ائتلاف در الشدادی در حومه الحسکه، حومه شمال و شرق دیرالزور در میادین «العمر» و «کونیکو» در شمال شرق سوریه شده است.

به گزارش منابع رسانه ای در سوریه ؛ ائتلاف موسوم به ضد داعش از ابتدای سال ۲۰۲۳ در پایگاه‌های خود در شرق سوریه اقدام به نصب آتشبارها و سامانه‌های پدافند هوایی کرده تا نسبت به حملات مقاومت مردمی به این پایگاه‌ها در امان باشد.

تاراج منابع سوریه توسط اشغالگران آمریکایی

از سوی دیگر با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

نیروهای اشغالگر تانکرهای حاوی سوخت سرقتی با همراهی خودروهای زرهی نظامی آمریکایی را از گذرگاه غیرقانونی الولید در حومه الیعربیه به سمت منطقه شمال عراق خارج کردند.

این منابع خاطر نشان کردند که محموله نفت سرقت شده سوریه از طریق گذرگاه غیرقانونی “المحمودیه” در حومه شرقی الحسکه به عراق منتقل شد.

ورود مجدد کاروانهای نظامی اشغالگران آمریکایی تحت عنوان ائتلاف از طریق گذرگاههای غیرقانونی

این در حالی است که روزنامه الوطن سوریه در گزارشی نوشت : اشغالگران آمریکایی با ورود مجدد کاروانهای نظامی خود تحت عنوان ائتلاف از طریق گذرگاههای غیرقانونی ، نیروهای نظامی مستقر خود را در شمال سوریه تقویت می کنند و از طرفی ارتش سوریه در مناطقی در شمال شرق و غرب این کشور مواضع گروههای تروریستی را در هم می کوبد.

ارتش سوریه در واکنش به نقض توافق آتش بس در شمال غرب این کشور، توسط یکی از گروه های مسلح وفادار به سازمان تروریستی جبهه النصره ، مواضع گروه تروریستی جبهه النصره را هدف قرار داده است .

این در حالی است که همزمان با ورود نیروهای کمکی نظامی نیروهای اشغالگر آمریکایی از اراضی عراق به سمت پایگاه های خود در حومه الحسکه از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید، تعدادی از اشغالگران در مرز ترکیه نیز در حومه شمالی رقه در حملات ارتش کشته شدند.روزنامه الوطن سوریه در گزارشی نوشت : اشغالگران آمریکایی با ورود مجدد کاروانهای نظامی خود تحت عنوان ائتلاف از طریق گذرگاههای غیرقانونی ، نیروهای نظامی مستقر خود را در شمال سوریه تقویت می کنند و از طرفی ارتش سوریه در مناطقی در شمال شرق و غرب این کشور مواضع گروههای تروریستی را در هم می کوبد.

یک منبع در منطقه به الوطن گفت که یگان های ارتش که در حومه شهر حماه از منطقه کاهش تنش فعالیت می کنند، با توپخانه سنگین، مواضع تروریست ها را در محورهای شمال غربی دشت الغاب هدف قرار دادند.

آتش توپخانه ارتش بر مواضع گروههای تروریستی

بر اساس گزارش الوطن ، همچنین یگان های ارتش با عملیات در منطقه حومه ادلب آتش توپخانه را به سمت پایگاههای تروریستهای گروه «النصره» در مجدلیه، الرویحه و معربلیت در حومه جنوبی ادلب و در سن و معراه در حومه شرقی ادلب هدایت کردند.

این منبع توضیح داد که گروه های تروریستی اتاق عملیات موسوم به الفتح المبین به رهبری النصره سحرگاه روز چهارشنبه گذشته با سلاح سنگین به اماکن نظامی در این منطقه حمله کردند. که این حملات در شمال غربی دشت الغاب و در چندین محور در حومه جنوبی ادلب با واکنش ارتش برای پاسخگویی به آنان با تخریب مکان ها و نقاط تمرکز آنان پاسخ داده شد.

در همین حال ، منابع رسانه‌ای مخالف دولت سوریه اعلام کردند که ارتش مواضع گروه‌های تروریستی را در شهرک‌های کفر طعال و بحفس در حومه غربی حلب و در محور کبانه در جبل الاکراد در حومه شمالی لاذقیه هدف قرار داده است.

انتقال سامانه های پدافند هوایی توسط نیروهای ائتلاف به سرپرستی آمریکا

الوطن در ادامه نوشت : این منابع بیان کردند که نیروهای ائتلاف از ابتدای سال جاری، امکانات و سامانه‌های پدافند هوایی را برای مقابله با هرگونه حمله نیروهای مقاومت مردمی به پایگاه‌های خود انتقال داده اند . همچنین نیروهای ائتلاف ، گروهی را در شهرک‌های مجاور پایگاه‌های خود به استخدام در آورده اند تا هرگونه تحرک یا فعالیت مقاومت مردمی در منطقه را گزارش کنند.

اوایل ماه جاری، ایالات متحده آمریکا با ارسال سامانه موشک انداز هیمارس به سوریه موافقت کرد .

سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا گفت : بله سامانه هیمارس (HIMARS )در سوریه برای محافظت از نیروهای ما وجود دارد.

وی افزود: فرماندهی مرکزی ایالات متحده ،آموزش استفاده از سامانه هیمارس را برای نیروهای سوریه دموکراتیک اس دی اف را دربرنامه خود ندارد .

آمریکا در منطقه غرب آسیا بویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده

 

شبه نظامیان موسوم به “قسد” با حمایت نیروهای اشغالگر آمریکایی کنترل بیشتر میدان‌های نفتی سوریه را برای سرقت آن به عهده دارند و در ماه‌های اخیر هزاران کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی و لجستیکی وارد مناطق نفتی سوریه شده‌اند.

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا بویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است؛ اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.