پولتیکو: روسیه با موفقیت در حال دفع ضدحمله اوکراین است
20 خرداد 1402 - 9:58
شناسه : 54978
1
یک وبگاه تحلیلی گزارش کرده است که تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که مسکو با موفقیت در حال دفع ضدحمله اورکراین است.
منبع : فارس
پ
پ

پس از چندین هفته ار جوسازی رسانه‌های غربی در خصوص ضدحملات اوکراین علیه روسیه، وبگاه «پولتیکو» در گزارشی نوشت که نیروهای ارتش روسیه با موفقیت در حال دفع ضدحملات اوکراین که برای دولت کی‌یف ساده نخواهد بود، است.

اوکراین از چند ماه پیش ادعا کرده قصد دارد با استفاده از تانک، خودروهای زرهی و دیگر سلاح‌های اهدایی غرب ضد حمله‌ای را برای بازپس‌گیری برخی از اراضی که به تحت کنترل روسیه درآمده‌اند آغاز کند.

در گزارش پولتیکو آمده است که تصاویری از تانک‌های «لئوپارد» آلمانی منهم شده که احتمالاً در ضدحملات مورد استفاده قرار گرفته، در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

از طرف دیگر، آن‌طور که در این گزارش نوشته شده است، ویدئوهایی از خودورهای زرهی پیاده‌نظام بردلی آمریکایی منهدم شده هم‌اکنون در حال انتشار در شبکه‌های اجتماعی است.

پولتیکو در این خصوص نوشت، تصاویر دیگری از خودروهای زرهی منهدم شده یا رها شده در اینترنت در حال پخش است، به این معنی که پیشروی اوکراین با مقاومت قابل توجهی روبرو شده است.

در دوران زمامداری «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، قریب به ۲۰ درصد از خاک اوکراین از دست رفته است و بسیاری از زیرساخت‌های این کشور در درگیری با ارتش روسیه یا نابود شده‌اند و یا آسیب جدی دیده‌اند.

پولتیکو در خصوص شکست ضدحملات اوکراین نوشت: «حقیقتاً آغاز و اوایل مبارزه (ضدحمله) است اما تصاویر نشان می‌دهد که یک جنگ مکانیزه برای اوکراین و روس‌ها چندان آسان نخواهد بود. روس‌ها در حال حاضر موفقیت‌هایی در دفع ضدحمله داشته‌اند».

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته (جمعه) تصریح کرد که نیروهای مسلح اوکراین، در جریان ضدحمله خود متحمل خسارات سنگینی شده‌اند. او این قضیه را یک تراژدی توصیف کرد  دولت فعلی کی‌یف را مسئول کامل چنین خساراتی دانست.

وزارت دفاع روسیه گزارش کرد که از چهارم ماه ژوئن (۱۴ خرداد ماه)، نیروهای اوکراینی تلاش‌های ناکامی برای ضدحمله داشته‌اند و نیروی انسانی و جنگ‌افزارهای زیادی را از دست داده‌اند.

در تاریخ ۶ ژوئن (۱۶ خرداد ماه)، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز اعلام کرد که در سه روز گذشته، ارتش روسیه، تمامی تلاش‌های اوکراین را برای آغاز «حملاتی که مدت‌هاست وعده داده است»، دفع کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری روسی تاس، اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور در فوریه سال گذشته (بیش از یکسال پیش)، تاکنون سه هزار و ۷۱۵ نفر، ۲۵۹ تانک و خودروی زرهی، ۱۳۴ کامیون و ۴۸ سلاح میدانی توپخانه‌ای و بیش از ۵۰ پهپاد خود را از دست داده است.

از طرف دیگر، وبگاه بلومبرگ نیز گزارش کرده است که غرب اعتراف کرده است که ارتش اوکراین متحمل خسارات شدیدی شده است.

وبگاه تحلیلی پولتیکو همچنین در گزارش خود به نقل از مقام‌های ارشد آمریکایی گزاش کرد که حمایت آینده کشورهای غربی از کی‌یف به موفقیت ضدحمله آن بستگی دارد.

عملیات ویژه نظامی روسیه علیه رژیم کی‌یف از تاریخ پنجم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ و در پاسخ به تلاش‌های اوکراین برای عضویت در ناتو و حملات این کشور به روس‌تباران ساکن شرق اوکراین آغاز شد. روسیه می‌گوید دولت اوکراین تحت نفوذ تفکرات نئونازی است و نازی‌زدایی اوکراین و پذیرش بی‌طرفی این کشور را از اهداف عملیات ویژه نظامی خود خوانده است.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.