تحلیل عددی ترور آبسرد
08 آذر 1399 - 17:23
شناسه : 7510
6
گاهي با كنار هم قرار دادن اعداد مي توان از زاويه اي متفاوت رويدادها را تحليل كرد
نویسنده : دکتر مراد عنادی تحلیل گر ارشد مسایل سیاسی و رسانه منبع : فرهنگ ایرانیان
پ
پ

 

گاهی با کنار هم قرار دادن اعداد می توان از زاویه ای متفاوت رویدادها را تحلیل کرد
درباره حادثه تلخ ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای کشورمان ابتدا با توجه به این اعداد وارد تحلیل آن می شویم

-٧آذر ١٣٩٩-١۴/٣٠دقیقه روزجمعه
-۶٠کیلومتری تهران

– ۶ شهید و مجروح
-١٢تروریست
-١٩٩٧اشاره نتانیاهو به اسم شهید فخری زاده
-١٣٨٨شروع ترور دانشمندان هسته ای
-٢٧نوامبر٢٠٢٠ترور شهید فخری زاده

اینها اعدادی مربوط به زمان ، مکان و نفرات است اما بین این اعداد با برخی سیاست ها و اقدامات ارتباط وجود دارد .
در این میان برخی از این اعداد بیشتر قابل تعمق هستند .از روز شروع  کنیم خاطرمان باشد حاج قاسم سلیمانی روز جمعه ١٣دی ماه ٩٨ به دستور ترامپ ترور شد و به شهادت رسید . دکتر محسن فخری زاده نیز روز جمعه ٧آذر ٩٩ آن گونه که در رسانه ها اعلام شده است با برنامه ریزی موساد سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی ترور و پس از انتقال به بیمارستان به شهادت رسید .به عبارتی طراحان این اقدامات تروریستی نیم نگاهی به عنصر زمان یعنی روز جمعه داشته اند.
رژیم اسرائیل از ۲۲دی ماه ۱۳۸۸ تاکنون دست به ترور ۶ دانشمند هسته ای ایران زده است که به جز فریدون عباسی که مجروح شد ، علیمحمدی ، شهریاری ، احمدی روشن ، داریوش رضایی و محسن فخری زاده همگی به شهادت رسیدند. ردپای رژیم اسراِییل در این ترورها در حالی است که  رژیم اسرائیل به علت دستیابی نامشروع به سلاح هسته ای و به علت نپیوستن به معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای موسوم‌به npt خود بزرگترین ناقض مقررات بین المللی و یاغی هسته ای به شمار می رود اما نکته طنز ماجرا اینجاست که همین عنصر یاغی به خود اجازه می دهد با اقدامات تروریستی مانع پیشرفت هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران بشود که نه تنها عضو معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته ای است که آژانس بین المللی انرژی اتمی با استناد به گزارش های بازرسان‌خود به کرات اعلام داشته ، فعالیت هسته ایران صلح آمیز بوده انحرافی نداشته است .
اما سوی دیگر ماجرا نقش موساد سرویس جاسوسی و‌امنیتی اسرائیل در طراحی و اجرای این ترورهاست . این که ۱۲ تروریست در آبسرد یعنی ۶۰کیلومتری پایتخت دست به چنین اقدام وحشیانه ای می زنند نشان می دهد رژیم صهیونیستی با کمک سرویس های اطلاعاتی آمریکا و برخی کشورهای منطقه توانسته بر اشراف اطلاعاتی خود بیافزاید .
صرفنظر از این که توسل به ترور عملی کاملا ضدانسانی ، نامشروع و کور محسوب می شود اما با توجه به تعداد تروریست ها که به گفته رسانه ها ۱۲نفر در صحنه بوده اند و همچنین جاسازی مواد منفجره در نیسان و سایر اقدامات به نظر می رسد دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی کشور می بایست بیش از پیش نسبت به پیچیدگی ها و طراحی اقدامات تروریستی موساد و سرپل های احتمالی آن ها در داخل کشور هوشیار و مراقب باشند.

هر چند با این گونه اقدامات تروریستی دشمنان ، مسیر پیشرفت ایران اسلامی در دستیابی به دانش و فناوری هسته ای صلح آمیز به همت دانشمندان هسته ای کشور متوقف نخواهد شد و قدرتمندانه ادامه خواهد یافت اما شهادت پنج دانشمند برجسته هسته ای به دست تروریست های موساد در سال های اخیر موضوع مهمی است که نبایستی از کنار آن به سادگی گذشت چرا که این دانشمندان حاصل سال ها سرمایه گذاری و کار مداوم در کشور برای پرورش نیروهای نخبه بوده است .
از طرفی نتانیاهو نخستوزیر رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۷به اسم فخری زاده اشاره میکند که همین نشان‌می دهد موساد از سال ها پیش شهید محسن فخری زاده را زیر نظر داشته و مترصد فرصت مناسب برای ترور ایشان بوده است . بدین ترتیب رژیم اسرائل اکنون با سکوت و صحبت های دوپهلوی مقامات اسرائیلی نمی تواند منکر نقش خود در این اقدامات تروریستی بشود ،اقداماتی که بر اساس کنوانسیونهاو معاهدات سازمان ملل متحد مبنی بر رسیدگی و مقابله با تروریسم فارغ از نتیجه بخش بودن آن قابل پیگیری حقوقی است .
اما عدد ۲۰۲۰و این که ترور شهید فخری زاده در ۲۷نوامبر یعنی کمتر از دوماه تا جابجایی قدرت در کاخ سفید رخ داده است نشان می دهد مثلث شرور نتانیاهو ، پمپئو و بن سلمان دست به کار شده اند تا قبل از انتقال قدرت از ترامپ‌به بایدن بتوانند فشارها بر ایران را تشدید کرده شرایط منطقه را برای دولت بایدن پیچیده تر سازند.

در این که امریکا ، اسرائیل ، عربستان سعودی و حتی امارات و بحرین بر سر تشدید فشارها به ایران اتفاق نظر دارند شکی نیست اما در بحث هزینه ای که ممکن است در نتیجه اقدامات تلافی جویانه ایران متحمل شوند وضع هر کدام متفاوت است . به اعتقاد کارشناسان در معادله هزینه بدون شک بیشترین آسیب را امارات ، بحرین و عربستان خواهند دید . رژیم اسرائیل نیز در معرض آسیب جدی خواهد بود و آمریکا احتمالا بیشتر نگران  پایگاههای خود در منطقه است بنابر این تحلیل فیتزپاتریک کارشناس موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک مبنی بر این که ترور شهید فخرای زاده بیشتر در نتیجه رایزنی و توافق پمپئو و نتانیاهو بوده است تا نتیجه سفر مخفیانه نتانیاهو به عربستان و مذاکره با بن سلمان قابل تعمق به نظر می رسد ، چرا که به باور وی سعودی ها دوست ندارند دست به اقدامی بزنند که انتقام ایران را در پی داشته باشد.

به اعتقاد تحلیل گران از برآیند این نکات می توان نتیچه گرفت چنان که ایران در فرصت مناسب جواب گستاخی های رژیم اسراییل و دوستانش را ندهد احتمال تکرار چنین چنایاتی در آینده دور از ذهن نیست .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.