محصولات جدید ایران خودرو و سایپا در راه بازار + قیمت
19 آذر 1399 - 13:30
شناسه : 8383
7
ایران خودرو و سایپا قرار است به زودی محصولات جدیدی را روانه بازار کنند.
پ
پ

به گزارش فرهنگ ایرانیان ، شاهین سایپا در سال ۹۱ قرارداد آن بسته شد و قرار بود در سال ۹۵ این خودرو به تولید برسد. با تغییر مدیریت‌ها که اتفاق افتاد تولید آن در ریل قرار نگرفت. محصولی که در آن زمان کاملا به روز بود با ۴ سال تاخیر در حال تولید است.

بحث مهم درباره این محصولات قیمت آن ها است. قیمت هایی که برای شاهین در نظر گرفته شده ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان است. این قیمت‌ها معقول است ولی در بازار به خاطر این که قیمت تکلیفی وجود دارد نرخ‌ها متفاوت می‌شود. بنابراین اگر خودروسازان بخواهند رشد کنند باید قیمت‌ها در حدی که بازار کشش دارد در نظر گرفته شود.
قیمت دناپلاس

در این صورت افزایش قیمت اتفاق نخواهد افتاد و هم خودروسازان می‌توانند حاشیه سود داشته باشند.خودروهای جدید مانند دنا پلاس حدود ۲۰۰ میلیون تومان قیمت داشت ولی در بازار تا ۶۰۰ میلیون تومان رفت. نه این قیمت هایی که توسط کارخانه‌ها اعلام می‌شود معقول است و نه آن ۶۰۰ میلیون تومان! به دلیل این که قیمت فیکس می‌شود هجوم برای خرید وجود دارد چون مردم می‌دانند به یک حاشیه سود خواهند رسید.
قیمتگذاری خودرو را به خودروسازان بسپارید

داستان قیمت‌گذاری خودروسازان را باید از بازار کاملا جدا کرد. به همین دلیل است که قیمت‌ها در بازار به شدت افزایش پیدا می‌کند. زیرساخت‌های اقتصاد کشور ایجاب می‌کند که قیمت‌ها در بازار بالا برود در غیر این صورت خودروسازان در این قضیه نقشی ندارند. اگر قیمت‌ها دست خودروسازان باشد نرخ‌ها تا این حد در بازار بالا نمی‌رود. در نتیجه حاشیه سود به‌دست آمده توسط خودروسازان نیز صرف افزایش تولید می‌شود

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.