مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نخستین روز از هجدهمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو تهران حضور یافت. محمدعلی تیموری در پاسخ به «دنیای خودرو» درخصوص روند کیفی محصولات تولیدی سایپا گفت: «رویکرد عملکردی گروه خودروسازی سایپا این است که خودروهای تولیدی با بالاترین سطح کیفیت به بازار عرضه شوند. بنابراین در ۱۹ ماهه گذشته که گروه مدیریتی تغییر کرده است، ایراداتی که باعث نارضایتی مشتری میشد را حذف کردیم.»
وی همچنین در پاسخ به انتقاد رئیس سازمان ملی استاندارد از حذف عایق حرارتی اگزوز خودرو ساینا اس دوگانهسوز، گفت: «عایق حرارتی منبع عقب اگزوز این خودرو در راستای تغییرات مهندسی و با هدف سریعتر رسیدن دمای موتور به درجه کاری در مناطق سردسیر، در اواسط اسفندماه ۱۴۰۱ حذف شد. اما قبل از رسانهای شدن موضوع و با اعلام اولین بازخورد اعتراضی در ابتدای تابستان از سوی شبکه خدمات پس از فروش سایپا مبنی بر تغییر ظاهری رنگ بخشی از کف صندوق عقب در تعدادی از خودروها، نصب آن از سر گرفته شد و درحالحاضر نیز تمامی خودروهای ساینا اس دوگانهسوز در حال تولید مجهز به عایق حرارتی هستند و برای خودروهای فاقد این عایق نیز فراخوان داده شده است تا به قطعه مذکور مجهز شوند.»
تیموری ضمن عذرخواهی از مردم بهخاطر نگرانیهای ایجادشده، تاکید کرد: «موضوع عایق حرارتی نه مسأله کیفی بوده و نه ارتباطی با ایمنی خودرو دارد. تغییر رنگ اعلامشده نیز صرفا تغییر ظاهری بوده و تاثیری بر عملکرد، کیفیت و شاخص ایمنی هیچیک از اجزای خودروی ساینا اس دوگانهسوز ندارد.»
حرکت سایپا به سمت تولید خودروهای عمومی و کار
تیموری با بیان اینکه در چند سال گذشته خودروهای گازسوز در خط تولید سایپا نبوده است و هماکنون به سمت تولید خودروهای عمومی و کار پیش میرویم، تصریح کرد: «در سالهای گذشته به تولید خودروهای پاک توجه نشده بود، اما برای جبران نقصانهای گذشته، گروه خودروسازی سایپا به این سمت حرکت کرده است؛ بهنحویکه از خردادماه سال گذشته تاکنون ٩هزار خودرو ساینا CNG برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی تولید شده که مصرف سوخت ترکیبی آن در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش با ترکیب بنزین و گاز ۶.۴۵ لیتر است.»
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه نگاه ما به محصولات جدید با تاکید بر مسایل زیستمحیطی است، افزود: «سیاستگذاری گروه خودروسازی سایپا بر این است که تا سال ۱۴۱۰ خودروهای پاک و سبز را روانه بازار کند و از مصرف سوخت بنزین بکاهد؛ ما در برههای صادرکننده بنزین بودیم، ولی اکنون واردکننده بنزین شدهایم و قطعا این موضوع به تبلیغات اشتباه برمیگردد که خودرو بنزینی تبدیل به سرمایه شده است.»
محمدعلی تیموری با تاکید بر اینکه ضرورت دارد تا ۵ سال آینده حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد خودروهایی که در شهرهای بزرگ تردد میکنند، سبز شوند تا از میزان آلایندگی شهرها کاسته شود، اظهارداشت: «تمام سعی ما بر این است که با استفاده از توان مهندسی کشور و شرکتهای دانش بنیان به سمتی برویم که محصولات گروه خودروسازی سایپا در رده محصولات سبز و کم آلاینده قرار گیرد.»
وی با بیان اینکه گروه خودروسازی سایپا سال گذشته، اولین موتورسیکلت هیبرید را وارد کرد، گفت: «خط تولید موتورسیکلت در یکی از شرکتهای زیرمجموعه راه اندازی خواهد شد. از این رو، در آیندهای نزدیک گروه سایپا میتواند موتورسیکلت مورد نیاز کشور که موتور آن هیبرید خواهد بود را تولید کند.»
در حاشیه نمایشگاه، شرکت سازهگستر سایپا دو کارگاه آموزشی با عنوان «توسعه فناوری ساخت ریزتراشههای بومی خودرویی» و «چگونگی تبدیل ایده به عمل» برگزار کرد و کارشناسان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در غرفه سازهگستر حضور پیدا کردند تا فعالان صنعت خودرو بتوانند از ظرفیت و توانمندیهای این مجموعه ،بهرهمند شوندضرورت ورود تکنولوژی جدید و مدرن به خطوط تولید
تیموری با تاکید بر اینکه در دهه ۱۴۰۰ به سمت استفاده از تکنولوژی های نوین حرکت خواهیم کرد تا بهواسطه آن به اهدافی چون کاهش آلایندگی و مصرف بنزین دست پیدا کنیم، گفت: «باید با برنامهریزی دقیق به سمتی برویم که تکنولوژی جدید و مدرن وارد خطوط تولید شود.»
وی با تاکید بر اینکه سیاست خودرویی باید به نفع جامعه باشد، گفت: «تمام شرکتهای خودروسازی دنیا به سمت حذف آلودگی خودروها حرکت کردند. از همین رو، شرکتهای خودروسازی ایران هم نباید از این قاعده مستثنی شوند. بنابراین میتوان با هدفگذاری شهرهای پرجمعیت، بهگونهای برنامهریزی کرد تا سهم خودروهای هیبرید در آن بیشتر شود.»
تیموری تصریح کرد: «در راستای کمک به کاهش آلایندگی شهرهای پرجمعیت هدفگذاری شده است که اولین خودرو پلاگین-هیبرید سایپا بهصورت وارداتی به بازار عرضه شود و در گام بعدی خودروهای جدید این گروه خودروسازی ازجمله آریا بهصورت پلاگین-هیبرید عرضه خواهد شد.»
او با اشاره به قیمت بالای خودروهای پلاگین-هیبرید، گفت: «پولی که از فروش خودروهای اینچنینی حاصل میشود، صرف توسعه و افزایش تولید محصولات تجاری و حملونقل عمومی خواهد شد.»
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به رشد 80 درصدی تولید خودروهای تجاری گروه سایپا در سال گذشته، ادامه داد: «سعی بر این است که امسال اکثر خودروهای تجاری را هم به سمت سیانجی ببریم تا ضمن کاهش مصرف بنزین به کاهش آلایندگی هم کمک کنیم.»
برنامهای سایپا در نمایشگاه قطعات
گروه خودروسازی با شرکتهای زیرمجموعه خود ازجمله سایپا یدک، سایپاپرس، سایپاشیشه، سازهگستر (25 شرکت زنجیره تامین)، مگاموتور( 26شرکت زنجیره تامین)، پلاسکوکار، خدمات فنی رنا، فنرسازی زر، قالبهای بزرگ صنعتی سایپا، مالیبل سایپا، کارگزاری بیمه سایپا، رادیاتور ایران، ایندامین، رینگ سایپا، سایپا آذین، ایدکوپرس و همراهخودرو سایپا در چهار سالن 8، 9، 10، 11 و در مساحت 4هزار و 865 مترمربع از نمایشگاه قطعات، حضور فعال دارد.
در این نمایشگاه خودروهای شاهین اتوماتیک و کارون دوکابین و همچنین موتور جدید ME16 و موتور M24 پلاس گروه سایپا در معرض بازدید عموم مردم قرار گرفته است و بازدیدکنندگان
میتوانند از نزدیک با ویژگی و پتانسیلهای محصولات جدید آشنا شوند.
در حاشیه نمایشگاه نیز شرکت سازهگستر سایپا دو کارگاه آموزشی با عنوان «توسعه فناوری ساخت ریزتراشههای بومی خودرویی» و «چگونگی تبدیل ایده به عمل» برگزار کرد و همچنین کارشناسان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در غرفه سازهگستر حضور پیدا کردند تا فعالان صنعت خودرو بتوانند از ظرفیت و توانمندیهای که این مجموعه دارد، بهرهمند شوند.
ثبت دیدگاه