کلانتری: مردم در رختخواب لخت شوند، در نشیمن لباس بپوشند!
14 دی 1399 - 19:34
شناسه : 11246
6
عیسی کلانتری رییس سازمان محیطزیست به مردم توصیه کرده است: "در رختخواب لخت شوند و در اتاق نشیمن لباس بپوشند!"
پ
پ

به گزارش فرهنگ ایرانیان ،این اظهار نظر رییس سازمان محیط زیست در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی بوده است.

کلانتری به روزنامه همدلی در این رابطه گفت: “اگر برق نباشد همه از دولت طلبکار هستند. بنزین نباشد از دولت طلبکار هستند. مازوت بسوزانند و کامیونها قدیمی است، دوباره همه از دولت طلبکار هستند. همه این‌ها هم یک طرفش به تحریم وصل است. اما هیچ کس درباره تحریم مدعی دولت نیست. روحانی مجبور است که آب، برق، گاز و نان را تأمین کند.”

او افزود: «برای تأمین این‌ها باید انرژی تأمین شود. انرژی از پالایشگاه تأمین می‌شود که مازوت تولیدی پالایشگاه هم اجتناب‌ناپذیر است که اگر مصرف نشود، پالایشگاه متوقف می‌شود. یک طرف دیگر آن هم نیروگاه هست که اگر انژری آن تأمین نشود، برق تولید نمی‌شود. از طرف دیگر اختیار روحانی به عنوان رئیس جمهوری محدود است که بتواند مسائل را ریشه‌‌ای حل کند و تحریم‌ها را بردارد. خیلی‌ها می‌گویند حرف بی‌ربط می‌زنند که می‌گویند تحریم و به تحریم ربطی ندارد.»

به گفته کلانتری ” در همین مسئله مازوت و پالایشگاه‌ها مسئله تحریم موثر است. پالایشگاههای مدرن ۵درصد مازوت تولید می‌کنند، ولی پالایشگاههای ما ۴ برابر بیشتر مازوت تولید می‌کنند. در نتیجه هوا بد می‌شود و دولت باید جواب دهد. همه این‌ها وصل به انرژی است و انرژی هم آلاینده است.”

او در بخشی دیگر از سخنانش گفته است: «مردم واقعا باید همکاری کنند. دمای ۲۴ درجه برای زندگی کردن مردم در خانه کافی است، ولی مردم در خانه میخواهند لخت شوند و دما را افزایش می‌دهند که این در مصرف انرژی موثر است. مردم در رختخواب لخت شوند، دراتاق نشیمن لباس بپوشند.»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.