رزمایش دریایی ایران و روسیه آغاز شد
28 بهمن 1399 - 15:41
شناسه : 15382
9
هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های دو جانبه میان دو کشور است. این رزمایش در شمال اقیانوس هند گسترش خواهد داشت.
منبع : عصر ایران
پ
پ
رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه با حضور یگان‍های سطحی و پروازی نیروی دریایی ایران و روسیه در شمال اقیانوس هند آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط عمومی ارتش، مراسم استقبال از ناوگروه روسی شرکت کننده در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ توسط یک فروند شناور نیروی دریایی ارتش و یک فروند شناور نیروی دریایی سپاه پاسداران انجام شد.
مراسم استقبال از ناوگروه کشور‌ روسیه متشکل از فریگت Stoiky و ناو سوخت رسان Kola که برای شرکت در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ وارد آب های سرزمینی کشورمان شده اند، توسط دو فروند شناور از نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه انجام شد.
گفتنی است بعد از آیین استقبال در دریا، یگان های میهمان به موقعیت های لنگر از پیش تعیین شده هدایت گردیدند و سپس فرماندهان ارشد ناوگروه روس و تیم های افسران عملیات و مخابرات آن ها توسط ترابری دریایی به بندر شهید بهشتی چابهار منتقل و حضور در جلسه توجیهی رزمایش موارد مهم را به ویژه در خصوص سریال های تیراندازی را به بحث و بررسی قرار دادند و در نهایت پس از انجام هماهنگی های لازم و رفع ابهامات احتمالی مجددا به یگان های تابعه در لنگرگاه مراجعت نمودند.
امیر دریادار دوم «غلامرضا طحانی» سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه گفت: در این رزمایش علاوه بر یگان های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران، یگان های شناور روسیه متشکل از ناوشکن Stoiky، ناو لجستیکی KoLa و یک فروند بالگرد حضور دارند.
وی افزود : رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ با شعار «همکاری جمعی در دریا برای امنیت تجارت دریایی» و در منطقه ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر، با پیام صلح و دوستی برگزار می‌شود.
دریادار دوم طحانی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های دو جانبه میان دو کشور است. این رزمایش برابر برنامه‌های از پیش تعیین شده در شمال اقیانوس هند گسترش خواهد داشت.
سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه ادامه داد: تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق ، آزادسازی شناور مورد تعرض قرار گرفته ، تیراندازی علیه اهداف مشخص ، تیر اندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش‌بینی شده است.
وی تصریح کرد: از اهداف این رزمایش می‌توان به تقویت امنیت تجارت دریایی بین المللی و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی و تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.