مهتاب کرامتی از مردان آنجلس تا صحنه‌زنی
08 اسفند 1399 - 10:34
شناسه : 16197
6
مهتاب کرامتی علاوه بر بازیگری، تهیه‌کنندگی چند فیلم را برعهده داشته است. بازیگری که علاوه بر کارهای تخصصی حوزه خود سال‌ها است که کنشگر حقوق کودکان و زنان بوده است.
منبع : ایرنا
پ
پ

سریال مردان آنجلس را در اواخر دهه از صدا و سیما پخش شد را کمتر کسی است که به یاد نداشته باشد. در زمانی که تولیدات سینمایی و سریالی کم بود و تلویزیون می‌توانست مخاطبان بیشتری داشته باشد. در آن سریال چهره جدیدی به عرصه بازیگری معرفی شد. بازیگری که توانست در اولین تجربه بازیگری خود در ذهن مخاطب ماندگار شود. مهتاب کرامتی این بازیگر بود که کار خود را با سریال مردان آنجلس شروع کرد.

مهتاب کرامتی بازیگر ۵۰ ساله‌ای است که علاوه بر بازیگری، تهیه‌کنندگی چند فیلم را برعهده داشته است. بازیگری که علاوه بر کارهای تخصصی حوزه خود سال‌ها است که کنشگر حقوق کودکان و زنان و سفیر حسن نیت و صلح یونیسف است. او تحصیلات دانشگاهی هنری ندارد و بازیگری با کلاس‌های امین تارخ شروع کرده است. آخرین بازی او در فیلم صحنه‌زنی بوده است که درجشنواره فجر امسال حواشی برای آن پیش آمد و از فهرست نامزدهای جشنواره خارج شد. برخی از کارهای او را مرور می‌کنیم.

 

مردان آنجلس

مردان آنجلس مجموعه تلویزیونی به کارگردانی فرج‌الله سلحشور بود که داستان تاریخی اصحاب کهف را روایت می‌کرد. یاران غار شماری خداپرست بودند که اندکی پس از میلاد مسیح و پیش از گسترش مسیحیت در زمان فرمانروایی یکی از پادشاهان روم باستان با نام دقیانوس در سرزمین فیلادلفیا زندگی می‌کردند و همگی جز یکی از آنان که چوپان بود از بلندپایگان و درباریان بودند و ایمان خود را پنهان می‌کردند. کرامتی در این سریال نقش هلن را بازی می‌کرد.

 

عصر یخبندان

فیلم عصر یخبندان به کارگردانی و نویسندگی مصطفی کیایی و تهیه‌کنندگی منصور لشکری قوچانی در سال ۱۳۹۳ ساخته شد. داستان آن در مورد منیره و بابک؛ زن و شوهری است که پس از ۱۲ سال زندگی مشترک و داشتن یک فرزند، روابط‌شان به سردی کشیده است. منیره که نقش آن را مهتاب کرامتی بازی می‌کند از وضعیت موجود ناراضی است، برای فرار از شرایط رو به مواد مخدر و رابطه با مردی به نام فرید می‌آورد. در این وضعیت بابک نیز به زن خودش شک می‌کند. در این فیلم مهتاب کرامتی با فرزندش دخترش هم بازی است.

 

بیست

فیلم بیست ساخته عبدالرضا کاهانی است. داستان فیلم درباره صاحب یک سالن پذیرایی به نام سلیمانی است که به توصیه پزشک معالج‌اش، تصمیم می‌گیرد سالن را به فروش بگذارد. کارگران تالار که وابستگی زیادی به آن دارند، در مهلت بیست روزه‌ای که تا زمان واگذاری سالن دارند، مجبور به تلاش برای جلوگیری از این اتفاق هستند. پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، علیرضا خمسه، مهران احمدی، علیرضا حسینی، حبیب رضایی و فرشته صدرعرفایی بازیگران این فیلم هستند و مهتاب کرامتی تواست برای بازی در این فیلم، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کند.

 

جاده قدیم

فیلم جاده قدیم به کارگردانی و تهیه‌کنندگی منیژه حکمت ساخته شد. جاده قدیم چهارمین فیلم سینمایی منیژه حکمت در مقام کارگردان پس از ۱۰ سال دوری است. این فیلم داستان زنی کارمند را روایت می‌کند که شب عید نوروز با مشکلاتی مواجه می‌شود. زنی که در زندگی شخصی و شغلی خود بسیار موفق است و شخصیت‌های زندگی او کامل به او متکی و وابسته هستند و نقش اساسی در زندگی همه آنها دارد اما در اتفاقی مورد تجاوز قرار می‌گیرد و حالا او می‌ماند و مشکلات روحی خودش و اطرافیان او که نسبت به این زن که نقش آن را مهتاب کرامتی بازی می‌کند، در موقعیت جدیدی قرار گرفته‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.