مسیر متفاوت دلار و یورو در در بازار متشکل
24 فروردین 1400 - 21:45
شناسه : 17955
6

به گزارش اقتصادنیوز ، متوسط نرخ دلار در تمامی بازارها کاهش یافت، اما یورو بازار آزاد در جهت خلاف یورو متشکل و سنا حرکت کرد. در نتیجه این امر بخشی از اختلاف زیادی که بین نرخ یورو سنا و آزاد وجود داشت از بین رفت، در نقطه مقابل اختلاف نرخ دلار بازار آزاد و سنا افزایش یافت. دلار متشکل […]

پ
پ

به گزارش اقتصادنیوز ، متوسط نرخ دلار در تمامی بازارها کاهش یافت، اما یورو بازار آزاد در جهت خلاف یورو متشکل و سنا حرکت کرد. در نتیجه این امر بخشی از اختلاف زیادی که بین نرخ یورو سنا و آزاد وجود داشت از بین رفت، در نقطه مقابل اختلاف نرخ دلار بازار آزاد و سنا افزایش یافت.

دلار متشکل و سنا

متوسط نرخ دلار بازار متشکل در معاملات روز سه‌شنبه نسبت به روز قبل ۱۲۸ تومان کاهش یافت و روی رقم ۲۳ هزار و ۹۴۸ تومان قرار گرفت. نرخ خرده‌ فروشی سنا نیز همسو با بازار متشکل افت کرد، اما میزان کاهش آن از بازار متشکل بیشتر بود. دلار سنا با افت ۲۱۲ تومانی نسبت به روز قبل روی رقم ۲۴ هزار و ۸۹ تومان قرار گرفت.

قیمت دلار بازار آزاد در پایان معاملات روز سه‌شنبه در حوالی ۲۴ هزار و ۹۲۰ تومان قرار داشت، در نتیجه اختلاف بین دلار بازار آزاد و سامانه سنا ۸۳۱ تومان محاسبه می‌شود. بر این اساس اختلاف نرخ بازار آزاد و سامانه سنا برای دلار نسبت به روز گذشته که ۷۱ تومان بود به نسبت قابل توجهی زیاد شد.

در حالی که نرخ دلار در تمامی بازارها تغییرات کاهشی را به ثبت رساند، حجم مبادلات بازار متشکل تغییر قابل توجهی ثبت نکرد و تنها یک درصد کم شد.

J6

یورو متشکل و سنا

جهت حرکت قیمت یورو بر خلاف دلار اتفاق افتاد، قیمت یورو در بازار متشکل ۹۰ تومان افزایش یافت و روی رقم ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان ایستاد. نرخ یورو در سامانه سنا نیز با ثبت افزایش ۱۱۱ تومانی روی ۲۸ هزار و ۳۹۱ تومان متوقف شد.

قیمت یورو بازار آزاد در پایان معاملات سه‌شنبه ۲۹ هزار و ۷۷۴ تومان بود، که اختلاف ۱۳۸۳ تومانی بین نرخ بازار آزاد و سنا برای یورو را رقم می‌زند.  این اختلاف در روز گذشته ۱۶۰۱ تومان بوده است، در نتیجه اختلاف بین یورو آزاد و سنا ۲۱۸ تومان کاهش یافته است.

حجم مبادلات یورو بر خلاف دلار، افت قابل توجهی داشته و ۲۸ درصد کاهش یافت. بر این اساس حجم مبادلات یورو متشکل در روز سه‌شنبه ۲ میلیون و ۲۸۲ هزار ثبت شده است.

J5

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.