واکسن‌های ایرانی کرونا با حجم زیاد از شهریور وارد بازار می‌شوند
31 فروردین 1400 - 10:03
شناسه : 18147
4
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید براینکه بحران واکسن کرونا در کشور با ورود تولیدات داخلی از شهریور ماه برطرف خواهد شد، گفت: واکسن های کرونا داخلی از شهریور ماه با حجم زیادی وارد بازار می شوند.
پ
پ

دکتر مصطفی قانعی روز سه شنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: اولین واکسن ایرانی از اواخر خرداد ماه در دسترس هموطنان قرار می گیرد و به تدریج این روند شتاب می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مراحل تولید واکسن داخلی کرونا در حال طی شدن است، گفت: تاکنون چهار مجموعه مجوز ورود به کارآزمایی بالینی را اخذ کردند و این مجموعه ها با تمام تلاش در حال فعالیت هستند تا محصول امن، موثر و با کیفیت در اختیار هموطنان قرار گیرد.

قانعی بیان داشت: ستاد اجرایی فرمان امام، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و وزارت دفاع سه مجموعه داخلی هستند که در حال تولید واکسن کرونا می باشند و مجموعه چهارم کار مشترک ایران و کوبا که توسط انتستیتو پاستور در حال انجام است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار امیدواری کرد که تا مهرماه امسال چهار مجموعه دیگر هم مجوز کمیته اخلاق در پژوهش های پزشکی را بگیرند.

وی درباره تولید مشترک واکسن کرونا اظهار داشت: علاوه بر تولید واکسن‌های داخلی، همکاری مشترک با برخی از کشورها از جمله  برای ساخت واکسن انجام می‌شود.

قانعی با بیان اینکه تولید واکسن گامالیا با یک شرکت روسی در حال انجام است، ادامه داد: واکسن مشترک استرالیا یکی دیگر از کارهای مشترک که در حال مراحل تولید خود است.

وی ادامه داد: واکسن کرونا مشترک ایران و کوبا مجوز کمیته اخلاق در پژوهش های پزشکی را دریافت کرده و تا چند روز آینده وارد مرجله سوم کارآزمایی بالینی می شود.

به گزارش ایرنا، واکسن ” کوو ایران برکت” ستاد اجرایی فرمان امام در حال طی کردن مرحله دوم تست انسانی خود است و به زودی وارد مرحله سوم می شود.

واکسن ” رازی کوو پارس ” هم در انتهای مرحله اول تست بالینی است و در صورت کسب مجوزهای لازم به زودی مرحله دوم را آغاز خواهد کرد.

واکسن پاستور کار مشترک ایران و کوبا است که مراحل اول و دوم تست انسانی خود را در کوبا طی کرده و علاوه بر  انجام مرحله سوم در کوبا، این مرحله به زودی در ایران هم انجام خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.