پنج شنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۰ 25 رمضان 1442 Thursday, 6 May , 2021 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4507 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3×
رژیم خاص
01 می 2021 - 13:00
شناسه : 18388
1
روزه‌داری از بهترین روش‌ها برای کاهش وزن و سوزاندن چربی است که اگر با روزی ۳۰ دقیقه فعالیت یا پیاده‌روی همراه باشد می‌تواند مؤثرترین راه برای لاغری باشد.
پ
پ

به گزارش فرهنگ ایرانیان ، روزنامه همشهری نوشت: «فلسفه روزه‌داری در ماه رمضان به فرهنگ کم‌خوری و افزایش عبادت اشاره دارد اما گاهی پیش آمده که با روش‌ها و عادات نادرست غذایی روزه‌داران در انتهای‌ ماه مبارک نه‌تنها وزن کم نکرده بلکه افزایش وزن نیز پیدا می‌کنند. روزه‌داری از بهترین روش‌ها برای کاهش وزن و سوزاندن چربی است که اگر با روزی ۳۰ دقیقه فعالیت یا پیاده‌روی همراه باشد، می‌تواند مؤثرترین راه برای لاغری باشد زیرا بدن در این حالت کالری بیشتری مصرف می‌کند و از چربی‌های ذخیره‌شده به‌عنوان نخستین منبع انرژی استفاده می‌کند. گفتنی است که حتی ورزشکاران از روزه برای لاغری و کاهش چربی استفاده می‌کنند. روزه، بهترین سم‌زدای طبیعی است که باعث استراحت سیستم گوارش بدن می‌شود و نتیجتا با تقویت سوخت‌وساز کالری بیشتری می‌سوزاند. همچنین روزه‌داری عملکرد کبد و کلیه‌ها را نیز بهبود می‌بخشد.

غالب افراد معتقدند که روزه‌گرفتن می‌تواند شروعی برای کاهش وزن و لاغری باشد اما رعایت نکات غذایی در ماه رمضان نیز بسیار در این امر مؤثر است زیرا رژیم غذایی نامناسب درماه رمضان می‌تواند به بدن آسیب بزند و سبب بیماری شود. این نکته را فراموش نکنید که در وعده افطار و سحر میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید زیرا این مواد غذایی سرشار از فیبر هستند و باعث احساس سیری بیشتر طی روز می‌شوند. همچنین آب و ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند. سالاد خیار و گوج‌ فرنگی را با افزودن هویج، جوانه‌گندم، عدس و ماش می‌توان در وعده سحری مصرف کرد و کاهو نیز بهترین گزینه مصرفی است زیرا مانع از ابتلای روزه‌داران به یبوست می‌شود. همچنین در وعده سحر غذاهای سرخ‌شده، پرچرب و شور و شیرین نخورید و همراه غذای خود سالاد و میوه مصرف کنید زیرا این مواد در کاهش احساس گرسنگی و تشنگی بسیار مؤثر است. اگر در سحر به خوردن غذا میل ندارید، توصیه این است که یک مقدار آب، شیر و مانند آن استفاده شود تا بدن در طول روز دچار خشکی و کم‌آبی نشود. بهترین رژیم برای افطار، رژیم مایعات و قندهای ساده قابل جذب است زیرا در زمان افطار قند خون در پایین‌ترین میزان  قرار دارد. از همین رو افطار خود را با خرما، آب گرم یا چای کمرنگ، شیر و … آغاز کنید.

برای نکته آخر هم در خاطرتان باشد که رژیم کاهش وزن غیر اصولی در ‌ماه رمضان، عواقب بدی مانند کمبود ویتامین، فشار پایین و ضعف جسمی را به‌دنبال دارد. پس توصیه می‌شود افراد چاق زیر نظر پزشک‌ تغذیه رژیم دریافت کنند تا علاوه بر کاهش وزن، سلامت جسم‌شان نیز تأمین شود.»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.