منابع ایرانی به المیادین: آمریکا به زودی ۷ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران را آزاد می‌کند
12 اردیبهشت 1400 - 18:33
شناسه : 18408
5
شبکه المیادین به نقل از منابع ایرانی گفت که آمریکا قصد دارد به زودی ضمن آزادی چهار ایرانی بازداشت شده در خاک این کشور، ۷ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران را نیز آزاد کند.
پ
پ

به گزارش خبرگزاری فارس، منابع آگاه ایرانی به شبکه المیادین گفتند که دولت آمریکا قصد دارد به زودی در ازای آزادی چهار زندانی این کشور در ایران، هفت میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد کند. این چهار نفر به جرم جاسوسی برای سازمان‌های اطلاعاتی آمریکایی در بازداشت به سر می‌برند.

به گفته این منابع، دولت آمریکا همچنین قصد دارد چهار ایرانی بازداشتی در خاک خود را نیز آزاد کند. در این خبر اشاره‌ای به هویت افرادی که قرار است آزاد شوند، نشده اما گفته شده است که این افراد به دلیل تلاش برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران زندانی شده‌اند.

المیادین به نقل از این منابع نوشت که دولت جو بایدن تلاش می‌کرد تا مانع پرداخت هرگونه مبلغی از اموال مصادره شده ایران در مذاکرات میان تهران و اروپایی‌ها شود، اما موفق نشد و طرف ایرانی به ضرورت آزادی بخشی از اموال بلوکه شده خود اصرار ورزید.

شبکه المیادین همچنین به نقل از منابع ایرانی خبر داد که مذاکرات امنیتی میان ایران و انگلیس انجام گرفته و دولت لندن به زودی ۴۰۰ میلیون پوند از دارایی‌های مصادره شده ایران را آزاد خواهد کرد و در مقابل نیز «نازنین زاغری» که به علت جاسوسی برای سازمان اطلاعات انگلیس مجرم شناخته شده است، آزاد خواهد شد.

از سوی دیگر «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز گفت که هنوز با ایران در وین به توافق نرسیدیم و مسافتی وجود دارد که باید طی شود تا از موانع عبور کنیم. وی همچنین گفت: «دیپلمات‌های ما در هفته‌های آینده برای بازگشت متقابل توافق به کار خود ادامه می دهند».

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.