تکرار مثلث گرما، قطع برق و اینترنت!
02 خرداد 1400 - 9:29
شناسه : 19012
4
در حالی که سال گذشته در فصل زمستان به دلیل قطعی برق، مشکلاتی از جمله قطعی آنتن موبایل و اینترنت برای کاربران ایجاد شده بود، حالا با رسیدن فصل گرما، باز هم این مشکل بروز کرده است.
پ
پ

به گزارش ایسنا، افزایش مصرف برق در این روزهای گرما، منجر به قطعی‌های مکرر در شهرهای مختلف کشور شده و این موضوع، قطعی‌ آنتن‌های موبایل و اینترنت را هم به دنبال داشته است. در شرایطی که به دلیل ادامه فرآیند دورکاری در برخی ادارات و برگزاری آزمون‌های آنلاین پایان ترم دانش‌آموزان و دانشجویان، استفاده از اینترنت ضرورت دارد، قطعی اینترنت هم دردسرساز شده است.

بر اساس آخرین آمار سرعت رشد مصرف برق در کشور افسارگسیخته شده و طی روزهای اخیر، شاهد ثبت پیک‌های مصرف برق به مقادیری هستیم که در زمان مشابه سال‌های گذشته بی سابقه بوده‌اند. طبق آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران در روز بیست و نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مصرف برق در پیک روزانه به ۵۳ هزار و ۷۵۹ مگاوات رسید. این در حالی است که پیک مصرف برق در روز مشابه سال قبل، ۴۵ هزار و ۲۷۰ مگاوات بود. این موضوع منجر به خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌شده در برخی استان‌ها شده است.

باتری‌های سایت‌های BTS، وظیفه تاب‌آوری برای تامین برق تجهیزات و آنتن را دارند که البته تاب‌آوری سایت‌ها به بازه دو تا چهار ساعته محدود است و اگر قطعی برق ادامه پیدا کند، این سایت‌ها هم خاموش می‌شوند.  البته در شرایط خاص و حوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله، برای سایت‌ها از دیزل ژنراتور هم استفاده می‌شود، اما اگر از موتور برق یا دیزل ژنراتورها در سطح گسترده استفاده شود، آن هم با این حجم از آلودگی، زیان زیادی به طبیعت وارد می‌کند.

با افزایش مصرف برق و بروز قطعی، باتری سایت‌های BTS برق لازم را برای آنتن اپراتورها تامین می‌کند و اکثر سایت‌ها هم می‌توانند در بازه چند ساعته قطعی برق، پاسخگو باشند، اما شارژ باتری‌ بعضی از سایت‌ها ممکن است زودتر از وصل شدن برق تمام شود که قطعی آنتن و اینترنت موبایل را هم به دنبال خواهد داشت.

در حال حاضر استفاده اینترنت عموم مردم در ایران، از دیتای موبایل است و قطعی آنتن‌های موبایل، می‌تواند ناشی از قطعی برق باشد که این روزها به دلیل افزایش مصرف برق رخ داده، این در حالی است که با قطع شدن برق، دستگاه‌های مودم هم از کار می‌افتند و این یعنی اینترنت ثابت هم در این شرایط قابل استفاده نیست و قطعی برق، مشکلات قطعی اینترنت را هم برای کاربران ایجاد کرده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.