تولید پهپادی در ایران با برد ۷۰۰۰ کیلومتر
07 تیر 1400 - 10:22
شناسه : 19881
5
سرلشکر سلامی می‌گوید سپاه پاسداران به پهپادی با برد ۷۰۰۰ کیلومتر دست پیدا کرده که می تواند در هر نقطه مد نظری فرود بیاید.
پ
پ

صبح دیروز سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان رونمایی از واکسن نورا از دستیابی سپاه به پهپادهایی با برد ۷۰۰۰ کیلومتر خبر داد.

به گزارش «انتخاب»؛ فرمانده کل سپاه که در این مراسم در حال برشماری دستاوردهای کشور در حوزه علم فناوری بود گریزی هم به حوزه هوافضا زد و گفت که ما امروز پهپادهای پهن پیکری داریم که ۷ هزار کیلومتر می‌روند و برمی‌گردند و در هر نقطه‌ای بخواهند فرود می‌آیند.

تا پیش از این، پهپاد شاهد ۱۷۱ که نمونه یک به یک پهپاد غنیمتی RQ-170 آمریکایی بود با برد ۴۴۰۰ کیلومتر، دوربردترین پهپاد ایرانی به شمار می آمد.

به نوشته ی تسنیم، در صحبت‌های سردار سلامی یک نکته دیگر هم وجود دارد و آن اینکه این پهپاد هرجا بخواهد فرود می‌آید. این بدان معنی است که احتمالا این پهپاد به سیستم نشست و برخاست خودکار هم مجهز شده و می‌تواند بودن نیاز به بازگشت به پایگاه مبدا، به اجرای ماموریت بپردازد.یعنی اگر قرار بود این پهپاد پس از اجرای ماموریت به پایگاه مبدا خود بازگردد، نیمی از برد عملیاتی آن در مسیر برگشت صرف می‌شود و به این ترتیب شعاع عملیاتی آن نصف می‌شد اما با تجهیز پهپاد به سیستم auto take off -land شعاع عملیاتی آن افزایش یافته و می‌تواند پس از پروزار از پایگاه مبدا خود در پایگاه دیگری فرود بیاید که این موضوع هم بر قابلیت‌های عملیاتی پهپاد ۷۰۰۰ کیلومتری می‌افزاید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.