ضیافت بی‌رحم پنالتی‌ها ایتالیا را راهی فینال یورو ۲۰۲۰ کرد
16 تیر 1400 - 8:49
شناسه : 20070
5
تیم ملی فوتبال ایتالیا توانست با شکست دادن اسپانیا در ضربات پنالتی، به فینال مسابقات یورو ۲۰۲۰ راه پیدا کند.
پ
پ

به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایتالیا و اسپانیا امشب (سه‌شنبه) در چارچوب مرحله نیمه‌نهایی مسابقات یورو ۲۰۲۰ از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار شد و در پایان تیم ایتالیا توانست در ضربات پنالتی حریف خود را شکست داده و به فینال این رقابت‌ها راه یابد. بازی در وقت های معمول و اضافه با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

«فلیکس بریش» آلمانی به همراه «مارک بورش» و «استفان لوپ» قضاوت این دیدار را بر عهده داشت.

نیمه اول

بازی در نیمه اول و در دقایق آغازین متعادل و کم خطر دنبال شد و هر دو تیم بیشتر با پاس های کوتاه قصد داشتند توپ و میدان را از آن خود کنند. پس از چندین حمله ناموفق از سوی دو تیم، لاجوردی پوشان توانستند با یک پاس دقیق، بارلا را صاحب یک موقعیت خوب کنند اما این بازیکن جوان با تعلل خود نتوانست از این فرصت به خوبی استفاده کند.

پنج دقیقه بعد این هافبک های تیم اسپانیا بودند که توانستد از پاس اشتباه دوناروما استفاده کرده و دنی اولمو را صاحب یک موقعیت فوق العاده کنند اما شوت این بازیکن با سیو بسیار خوب دوناروما همراه بود تا نتیجه بازی همچنان مساوی بماند.

ضیافت بی‌رحم پنالتی‌ها ایتالیا را راهی فینال یورو ۲۰۲۰ کرد

 

در انتهای نیمه نخست این بازی حساس، اینسینیه با یک پاس بلند صاحب توپ شد و با پاس خود امرسون را صاحب یک موقعیت عالی کرد و این مدافع با یک شوت محکم توپ را به تیرک دروازه کرد. بعد از این موقعیت، داور دیدار سوت پایان نیمه اول را زد تا دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند.

ضیافت بی‌رحم پنالتی‌ها ایتالیا را راهی فینال یورو ۲۰۲۰ کرد

نیمه دوم

دومین نیمه از بازی حساس تیم های اسپانیا و ایتالیا با عملکرد بهتر ماتادورها همراه بود چرا که آنها توانستند توپ و میدان را در اختیار بگیرند اما بر خلاف جریان بازی، این گلادیاتور ها بودند که توانستند با یک ضد حمله سریع خود را به محوطه جریمه اسپانیا برسانند و با شوت بسیار زیبای کیه‌زا در قیقه ۶۰ به گل اول خود دست یابند تا ومبلی با فریاد طرفداران ایتالیا منفجر شود.

ضیافت بی‌رحم پنالتی‌ها ایتالیا را راهی فینال یورو ۲۰۲۰ کرد

اسپانیا بعد از گل اول سراسر حمله شد و با فشار سنگین بر روی بازیکنان ایتالیا، دوباره توپ و میدان را از آن خود کرد. در دقیقه ۶۴ پاس دقیق کوکه به اویارزابال رسید اما او نتوانست ضربه سر خود را وارد دروازه ایتالیا کند. در دقیقه ۶۶ نیز شوت اولمو با فاصله اندکی از کنار دروازه لاجوردی پوشان به بیرون رفت.

بعد از این دو موقعیت، نوبت به حمله ایتالیا رسید و کیه زا با یک پاس پشت خط دفاع اسپانیا را هدف بگیرد و براردی را صاحب یک موقعیت خوب کند اما شوت این مهاجم با سیو سیمون همراه بود تا نتیجه بازی همان یک بر صفر دنبال شود.

بازی با حملات ناقص دو تیم پیگیری شد تا اینکه موراتا موفق در دقیقه ۸۰ با پاس زیبای اولمو صاحب موقعیت تک به تک شود و با یک ضربه پای چپ، دروازه ایتالیا را باز کند تا نتیجه بازی به تساوی کشیده شود.

ضیافت بی‌رحم پنالتی‌ها ایتالیا را راهی فینال یورو ۲۰۲۰ کرد

بعد از گل تساوی تیم اسپانیا، بازی به تعادل کشیده شد و هر دو تیم کار را محتاطانه تر پیگیری کردند تا بازی به وقت اضافه کشیده شود.

وقت اضافه اول

در دقیقه ۹۷ یک ضربه آزاد برای اسپانیا به دست آمد و اولمو با یک ارسال زمینی و اشتباه مدافعان ایتالیا، موراتا را صاحب یک موقعیت خوب کرد اما شوت موراتا راهی به دروازه نداشت تا بازی با تساوی ادامه پیدا کند.

وقت اضافه دوم

بازی در این نیمه نیز صحنه خاصی نداشت تا برنده این دیدار حساس به ضیافت بی رحم پنالتی ها کشیده شود.

ضربات پنالتی

تیم ملی فوتبال ایتالیا با نتیجه چهار بر دو پیروز شد تا به فینال یورو ۲۰۲۰ راه یابد.

ترکیب ایتالیا:

سرمربی: روبرتو مانچینی

جان‌لوئیجی دوناروما، امرسون پالمیری (تولوی)، لئوناردو بونوچی، جورجیو کیه‌لینی، جیووانی دی‌لورنزو، مارکو وراتی (پسینا)، جورجینیو، نیکولو بارلا (لوکاتلی)، لورنزو اینسینیه (آندره آ بلوتی)، چیرو ایموبیله (براردی)و فدریکو کیه‌زا (برناردسکی).

ضیافت بی‌رحم پنالتی‌ها ایتالیا را راهی فینال یورو ۲۰۲۰ کرد

ترکیب اسپانیا:

سرمربی: لوئیز انریکه

اونای سیمون، اریک گارسیا (پائو تورس)، آیمریک لاپورت، جوردی آلبا، سزار آزپلیکتا (مارکوس یورنته)، کوکه (رودری)، سرخیو بوسکتس (تیاگو آلکانترا)، پدری، دنی اولمو، فران تورس (جرارد مورنو) و میکل اویارزابال (موراتا).

دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی مسابقات یورو ۲۰۲۰ روز چهارشنبه بین‌ تیم‌های انگلیس و دانمارک برگزار می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.