طلسم آرژانتین و مسی شکسته شد؛ آلبی‌سلسته پادشاه ماراکانا و کوپاآمریکا
20 تیر 1400 - 8:53
شناسه : 20148
4
آرژانتین با شکست برزیل در فینال کوپاآمریکا بعد از ۲۸ سال یک جام بین‌المللی را کسب کرد و مسی برای اولین بار با تیم ملی بزرگسالان آلبی‌سلسته به قهرمانی رسید.
پ
پ

به گزارش ایرنا، تیم‌های ملی فوتبال برزیل و آرژانتین از ساعت ۴:۳۰ دقیقه صبح به وقت تهران در ورزشگاه ماراکانا برگزارکننده دیدار فینال جام ملت‌های آمریکای جنوبی موسوم به کوپا آمریکا بودند که در پایان آلبی سلسته با عبور از رقیب سنتی خود با نتیجه یک بر صفر فاتح این دوره از مسابقات شد.

سوپرکلاسیکو با درگیری‌های فراوانی آغاز شد.برعکس تیته، اسکالونی تغییرات زیادی را در ترکیب آرژانتین به وجود آورده بود. بازیکنان بارها روی هم خطا کردند و داور اروگوئه‌ای هم یک کارت زرد به هر تیم داد.

در دقیقه ۲۲ مهمترین اتفاق ممکن رخ داد. ارسال پشت مدافعان رودریگو دی‌پائول در حالی به آنخل دی‌ماریا رسید که رنان لودی می‌توانست در بین راه توپ را مال خود کند ولی ناکام ماند تا ستاره باتجربه پاریسن‌ژرمن با یک کنترل خوب و ضربه‌ای هنرمندانه از بالای سر ادرسون مورائس، آرژانتین را یک بر صفر پیش بیندازد. نیمه نخست با همین یک گل به اتمام رسید.

طلسم آرژانتین و مسی شکسته شد؛ آلبی‌سلسته پادشاه ماراکانا و کوپاآمریکا

با آغاز نیمه دوم، بابی فیرمینو برای میزبان به زمین آمد تا برزیل آهنگ تهاجمی بیشتری به خود بگیرد. آنها یک بار توسط ریچارلیسون به گل دست پیدا کردند ولی این گل به درستی آفساید گرفته شد.

در ادامه دفاع منظم آرژانتین تمام راه‌های منتهی به دروازه آلبی سلسته را بست و تنها یک بار امیلیانو مارتینز مجبور به انجام واکنش شد.

حملات نامنظم برزیل و ضدحمله‌های آرژانتین به گلی منجر نشد تا شاگردان لیونل اسکالونی بعد از ۷۱ سال برزیل را در ماراکانا شکست دهند.

این نخستین قهرمانی آرژانتین بعد از ۲۸ سال در تورنمنت‌های مختلف بود که به دست آمد. آنها حالا با ۱۵ قهرمانی در کنار اروگوئه پرافتخارترین تیم تاریخ کوپا آمریکا هستند. برزیل نیز بعد از ۵ قهرمانی، در ششمین میزبانی در کوپا آمریکا برای اولین بار در رسیدن به جام ناکام ماندند.

قهرمانی آرژانتین با شکستن طلسم پادشاه مسی/باخت بزرگ برزیل در خانه

لیونل مسی هم برای اولین بار در تیم ملی بزرگسالان آرژانتین به قهرمانی رسید و پس از چهار شکست در فینال‌های مختلف به نخستین جام دست پیدا کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.