پادشاه جدید اروپا را بشناسید؛ ایتالیا جام را از لندن به رم برد
21 تیر 1400 - 8:45
شناسه : 20168
2
تیم ملی فوتبال ایتالیا موفق شد با شکست انگلیس در ایستگاه پایانی یورو ۲۰۲۰، قهرمانی این رقابت‌ها را بدست آورده و جام را به پایتخت خود، رم ببرد
پ
پ

به گزارش ایرنا، تیم‌های ملی فوتبال انگلیس و ایتالیاشب گذشته (یکشنبه) در فینال مسابقات یورو ۲۰۲۰ و از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه ومبلی لندن به مصاف یکدیگر رفتند و در پایان تیم ایتالیا توانست در ضربات پنالتی حریف خود را شکست داده و قهرمان این رقابت ها شود. ایتالیا در سال ۱۹۶۸ نیز قهرمان مسابقات یورو شده بود.

نیمه اول:

بازی از همان ابتدا با یک توفان زودهنگام از سوی انگلیسی‌ها شروع شد؛ جایی که تریپیر با یک سانتر زیبا لوک شاو را صاحب یک موقعیت بسیار خوب کرد تا این مدافع اولین گل خود را در این جام برای تیمش به ثمر برساند. این گل به عنوان سریع ترین گل تاریخ فینال های یورو به ثبت رسید.

پادشاه جدید اروپا را بشناسید؛ ایتالیا جام را از لندن به رم برد

پس از گل زودهنگام سه‌شیرها، بازی به صورت متعادل ادامه پیدا کرد و هر دو تیم سعی داشتند توپ و میدان را از آن خود کنند.

در دقیقه ۳۴، کیه‌زا با یک حرکت انفرادی رایس را از پیش رو برداشت و با یک شوت پای چپ دروازه انگلیس را به شدت تهدید کرد اما این توپ با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

در ادامه نیز موقعیت جدی روی دروازه دو تیم شکل نگرفت تا نیمه نخست با همان نتیجه یک بر صفر به اتمام برسد.

نیمه دوم: 

در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم صحنه مشکوکی روی حرکت انفرادی استرلینگ اتفاق افتاد اما داور هلندی بازی اعتقادی به پنالتی نداشت. در ادامه تیم ملی ایتالیا توسط اینسینیه صاحب یک ضربه آزاد پشت محوطه جریمه شد اما همین بازیکن پشت توپ ایستاد و بایک ضربه بی دقت این فرصت خوب را از دست داد.

پادشاه جدید اروپا را بشناسید؛ ایتالیا جام را از لندن به رم برد

کیه‌زا بار دیگر با یک حرکت انفرادی در دقیقه ۶۱ دفاع انگلیس را به هم ریخت و ضربه خوبی را روانه دروازه کرد اما پیکفورد با یک واکنش بسیار خوب، این توپ را راهی کرنر کرد.

حملات ایتالیا بازهم ادامه پیدا کرد تا بونوچی در دقیقه ۶۷ و در شلوغی محوطه جریمه سه شیرها، از روی یک توپ برگشتی، گل تساوی را به ثمر برساند تا این بازی جذاب به تساوی کشیده شود.

پادشاه جدید اروپا را بشناسید؛ ایتالیا جام را از لندن به رم برد

پس از گل آتزوری، این تیم توپ و میدان را در اختیار گرفت و تیم ملی انگلیس را در عقب زمین خود نگه داشت. عملکرد خوب آنها در حفظ توپ تداوم چندانی نداشت و بازی بازهم به تعادل کشیده شد. هر دو تیم در ادامه کار میل زیادی به حمله نداشتند و همین موضوع باعث شد تا این دیدار به وقت اضافه کشیده شود.

پادشاه جدید اروپا را بشناسید؛ ایتالیا جام را از لندن به رم برد

وقت اضافه اول:  

فیلیپس در دقیقه ۹۶ از پشت محوطه جریمه شوت محکمی را سمت دروازه ایتالیا زد اما توپ او راهی به دروازه نداشت. در دقیقه ۱۰۲ نیز امرسون با یک ارسال تند و تیز از سمت چپ، مهاجمان ایتالیا را در موقعیت خوبی قرار داد اما پیکفورد باز هم ناجی تیمش شد و توپ را دفع کرد.

وقت اضافه دوم: 

در دقیقه ۱۰۶ یک ضربه آزاد برای ایتالیا بدست آمد که برناردسکی پشت این ضربه آزاد ایستاد اما شوت او را پیکفورد در دو مرحله گرفت تا نتیجه بازی تغییری نکند. این نیمه نیز مانند نیمه اول وقت اضافه، موقعیت جدی نداشت و بازی با همان نتیجه یک بر یک به ضیافت پنالتی ها کشیده شد.

ضربات پنالتی:

ضربات پنالتی با نتیجه سه بر دو به پایان رسید تا ایتالیا قهرمان مسابقات یورو ۲۰۲۰ شود. براردی، بونوچی، برناردسکی و ضربات خود را گل کردند. کین و مگوایر نیز برای تیم ملی انگلیس پنالتی های خود را تبدیل به گل کردند. بلوتی و جورجینیو از ایتالیا و رشفورد، سانچو و ساکا از انگلیس نیز پنالتی‌های خود را از دست دادند.

«بیورن کویپرس» داور ۴۸ ساله هلندی به همراه کمک‌های خود «اروین زینسترا» و «ساندر ون روخل» قضاوت این دیدار را بر عهده داشت.

ترکیب انگلیس:

جردن پیکفورد، کایل واکر(جیدون سانچو)، لوک شاو، دکلان رایس(جردن هندرسون)(راشفورد)، جان استونز، هری مگوایر، هری کین، رحیم استرلینگ، میسون مونت(جک گریلیش)، کالوین فیلیپس و جان تریپر(باکایو ساکا).

پادشاه جدید اروپا را بشناسید؛ ایتالیا جام را از لندن به رم برد

ترکیب ایتالیا:

جان‌لوئیجی دوناروما، امرسون پالمیری(فلورنزی)، لئوناردو بونوچی، جورجیو کیه‌لینی، جیووانی دی‌لورنزو، مارکو وراتی(لوکاتلی)، جورجینیو، نیکولو بارلا(برایان کریستانه)، لورنزو اینسینیه(آندره آ بلوتی)، چیرو ایموبیله(دومنیکو براردی) و فدریکو کیه‌زا(فدریکو برناردسکی).

پادشاه جدید اروپا را بشناسید؛ ایتالیا جام را از لندن به رم برد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.